Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seB O R Ů V K A! z kolekce odposlechnuto
Autor
Zeanddrich E.
B O R Ů V K A !!
z kolekce odposlechnuto
V rychlíku „EC“ při mé nedávné cestě z Brna do Prahy, u stolu pro šest lidí, se mnou seděla silně sebevědomá mladá maminka se dvěma dětmi - a sice s malou princeznou dvou až tříletou, ..., a kloučkem ne snad starším 4 jar (s Dorotkou a Honzíkem , ..., jak jsem odposlechl); - kluk se ovšem ukázal být hezkým kvítkem ( to by bylo video !); -ale seděl přímo vedle mne, takže točit bych si rozhodně nemohl dovolit (i kdybych byl ještě o něco drzejší, než jsem) .
Děti, zdá se, se silně nudily, ..., a tak jejich maminka používala nejrůznější způsoby, jak je zabavit - bavila tím ovšem i celou přilehlou část vagonu, jelikož zjevně nadprůměrně vládla hereckým talentem, ...; své patrně na místě vymýšlené pohádky (s použitím motivů i hlasů z kreslené pohádky M. Macourka a Adolfa Borna „Mach, Šebestová, a utržené sluchátko" oživovala vícehlasou mluvou (( ...)).
Když to přestalo stačit, přešla na různé hry.
-Kdo nejdříve uvidí červenou střechu, tak něco dobrého vyhraje !, řekla třeba (možná i těm dětem něco konkrétně slíbila, ale to mi neutkvělo,..., a je nepodstatné snad ).
Rychlík vjel do nějakého městečka na trati, ..., domy se kolem jen míhaly.
-Červená střecha! -Červená střecha! -Červená střecha!, ..., vykřikoval kluk v rychlém sledu za sebou, upřeně hledící z okna.
-Těch je hodně.., řekla jeho máma. -Dorotka a já jsme je viděli zároveň.. .
-Kdo nejdříve uvidí cyklistu !, ..., po krátké odmlce zadala nový úkol.
Kluk pohotově vykřikl: ..cyklista !; .. .
Máma: ..kde ?
Nerozuměl jsem jsem dobře, co ten pohotový Honzík odpověděl , ..., ale myslím, že zcela vážně řekl: ..teď zrovna zajel za roh!.
Máma: ..tak to neplatí, my s Dorotkou ho musíme potom uvidět také!
Pokračovala ve hře: ..dívejte se, kdo nejdřív uvidí.. ..třebá ..třebá.. ..kdo nejdříve uvidí něco hezky sytě modrého!
Vlak vjel do zalesněného úseku, ..., o nějaké jiné barvě než o „zelené" ( možná tedy snad ještě i o „hnědé" ) nemohlo v tu chvíli asi být moc řeči, ..., a zdálo se, že an.i pro nějaké chlapcovy podvůdky nebude teď v tomto směru nějak moc prostoru.
Kluk si ovšem věděl rady. Nechal mámu se sestřičkou sledovat krajinu za oknem na naší straně vlaku, ..., bleskurychle se otočil k oknu na straně protilehlé, a silně hlasitě vykřikl: ..b o r ů v k a!.
Vagón (tedy alespoň jeho přilehlá část, která věděla, o co jde) -včetně jeho maminky - vybuchl smíchem, ..., a tato hra této „polorodinky“ pro dnešek skončila.
(( ...))
18 názorů
cesty vlakom poznám priam dôverne od raného detstva až doteraz...i ja som deťom vymýšľala rôzne rozprávky a hry, aby som ich počas dlhých ciest zabavila, neuvedomila som si, že som mohla pritom zabávať aj iných:)
SI všímavý a vnímavý cestujúci:)
To je pěkný příběh. Když jsme jezdili vlakem, taky jsme hráli různé hry. Tomu chlapci se nedivím. Nejdříve mu neuznaly střechu, pak kolo (klidně ho mohl vidět, vlak se pohybuje a kolo mohlo zabočit).
Já mám tři počítače a každý má jinou klávesnici. Na jednom jsem dodnes nepochopila, jak napsast zavináč.
Mária Horná
29. 10. 2020Ů - dokonca mne to ide aj ako ° (vľavo hore so shiftom) a U. Teda ak máme rovnako zapojenú klávesnicu (ja nemám malé u s krúžkom). :-)
Přes caaps Lock to jde pěkně, takže už vím, jak na to. Člověk se pořád učí.
Mária Horná
29. 10. 2020My na Slovensku to robíme takto: Ů = alt + 0217 a je to! :-)
A príbeh pekný, má dobrú pointu. Stotožňujem sa s redaktormi prózy hore.
Zeanddrich E.
05. 10. 2020Ohledně kroužku nad "U" :),..., ale i další rady, srdečně děkuji;..:).
Cadmium,
nadpis velkými písmeny zdárně opraven ! Dík za doplnění vzdělání.
Jde to napsat celé malými písmeny a pak to dát do bloku a zadat Formát - Písmo - Všechna velká.
Dávám tip za epizodky z vlaku.
Mě ale nejvíce zaujalo to, že jsi napsal B O R ů V K A. Taky neumíš napsat kroužek nad velkým ů ?
Mně se to stalo, když jsem psala nadpis Z OŠATKY PRODAVAČE KVĚTÚ.(viz Li Čching- čao : Větvička z rozkvetlé švestky). Ještě nikdy jsem psát kroužek nad velké ů napsat nepotřebovala, takže až teď jsem si uvědomila, že vlastně nevím, jestli to vůbec jde.
Možná by se v tom názvu nemusela prozrazovat pointa, člověk to už potom tuší...
Hoch byl bystrý :-), dobré pozorování...
To písmo je děsné, udělej s tím něco...