Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKulturotvorný krok
Autor
Movsar
Skončí všechna kultura a sport, ohlásil ministr. To je slovo chlapa! Konečně, toho by ospalý muž se slaměným mikádem schopen nebyl.
Předvídám paradoxní efekt: lidé se kultivují. Protože to, čemu se tu od 90.let říká kultura, je spíše jen zábava. To zaprvé. A zadruhé, kultuře nesvědčí přílišná svoboda a mnohost; daleko víc se jí daří v podmínkách mírné nesvobody a omezení: umění vyrůstá z napětí.
Lze tak v ideálním případě čekat posun na obou stranách kulturního pole: lidé začnou opět hledat hlubší formy (namísto kin a koncertů knihy) a umělci získají potřebný pocit nejistoty a snad i "trýzně, jež zdokonalí díla".
8 názorů
oproti jiným "úvahám", co se tu objevují, je tohle aspoň o něčem. nechceš to téma více rozepsat? (takhle je to příliš stručné; spíš poznámky/osnova k něčemu, co má následovat)
Je to tak. Ale už Hrabal před desetiletími rýmoval: Umění, už není. V posledních třiceti letech došlo, pro mě překvapivě, k dalšímu obrovskému rozkolísání měřítka. Dnes už umělec nemusí takřka nic umět. Stačí mu "správný" postoj. Jen některé interpreztační obory se drží.
aleš-novák
08. 10. 2020no jo, ale do mého oblíbeného divadelního klubu teď nikdo nechodí, s kým si mám o knihách povídat? :o)