Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDětství
Autor
PavelK
obnoven spánkem
utíkám loukou
vzlétne hejno koroptví
a další a další
a další
17 názorů
Když jsem bydlel v Kolíně /vedle panelárny/ proháněli se jejich hejna všude kolem po polích. Dnes je tam sídliště.
Napsalas mi moc pěkný komentář Můrko a já jsem na něj vůbec nereagoval...
...v přítomné chvíli máš pocit nekonečna.
A podle podle Krishnamhurtiho psychoanalýzy neexistuje v tu chvíli žádné já.
Dík.
Já nepochybuji o tom, že by si byla velmi dobrá režisérka. I tady je taoistický náznak, kdy spánek se dá chápat jako smrt.
Díky moc.
Kdyby to byl filmový scénář, ta scéna by se točila hezky. Já bych to jako režisérka brala.
Já jsem spíš přes ty drobnosti. Někdy mám dojem, že čím jsem starší tím píšu kratší básně.
Dík.
Další a další hejno koroptví. Neměla jsem štěstí tuhle situaci zažít, z kroniky druhé části naší obce ale vím, že během jednoho lovu jich myslivci za první republiky zastřelili přes 3.000. Neuvěřitelné (pro mě děsivé) množství.
Ten obraz mi trochu připomíná pohled do třídílné zrcadlové skříňky v naší dávné koupelně. Při nastavení do patřičného úhlu se obraz znovu a znovu opakoval a člověk napínal pozornost, soustředil se, co uvidí na konci. Nebo situaci při houbaření, když procházíš lesem a nacházíš další a další plácky "loviště" a v přítomné chvíli máš pocit nekonečna. :)
Ona si báseň sama řekne jakou chce být vyjádřena formou. A tahle povídala, že haiku být nechce. V obecné rovině hejna koroptví symbolizují bohatství života, které má malé dítě před sebou.
Dík.
Díky karpatský knihomole. já zas znám názor, že poezie je dětský pohled na svět a že jedinná skutečná realita je poezie.
K3, víš co je paradox. Nejvíc koroptví momentálně vídám v areálu továrny, kde pracuji. Není tam intenzivní zemědělství.
Díky moc.
Mně to přijde takové haikuovité:) Možná by to chtělo dodělat. Ale haiku nerozumím, takže bych stejně neuměla posoudit.
Aj u nás, asi ako všade, zvyknú koroptve, teda jarabice lietať v hejnách. Sú to družné vtáky aj keď miznú.
Ktosi, nepamätám si kto, kedysi napísal niečo v tom zmysle, že život to je detstvo, zbytok sú už len spomienky.
Pekný text.
Pavle, třeba se hejna objeví zas. I já je mám před očima jako živé.
Ony vzlétnou a po pár desítkách metrů znovu přistanou. Opravdu po hejnech, to už se dnes vůbec nevidí.
Zeanddrich E.
13. 10. 2020Vzlétaly ty koroptve ..rovnou po hejnech, jo :)? -To se dnes už ..jen tak nevidí
;..:).
Ano, báseň je vzpomínka na ranné dětsví. Mohly mi být tak čtyři roky, před naším domem byla louka. Když jsem tam jako dítě pobíhal vylétalo jedno hejno koroptví za druhým. Ale dílo není jen vzpomínkou, má i symbolickou rovinu.