Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚpis
Autor
Savage Flame
Úpis
Měl jsem divný sen. Zdálo se mi, že jsem upsal duši ďáblu. Snad jsem se nepodepsal pravým jménem, jinak vážně nevím, jak z toho ven, napadá mě a pak najednou jen šílená ostrá bolest ve spáncích... To je tedy probuzení. Až do mozku se prořezávající zvonek u dveří.
Pomalu a vrávoravě se zvedám ze sedačky, na níž jsem v sedě usnul a mžouravě se rozhlížím kolem. Pokoj vypadá, jak po mejdanu, v rohu hala bala pohozených pár velkých černých pytlů, které nemám teď sílu ani odvahu zkoumat. Ani si nevybavuji, že bych už něco uklízel ale i jestli ano, tak to tu na to vůbec nevypadá. Na stole popelník přetékajicí vyčpělými špačky, několik prázdných lahví od whiskey a nějaký pomačkaný cár papíru, na kterém stojí - Stvrzenka na úpis na lidskou duši 1x a podpis Lou C... Je mi tak zle, hlava mi třeští a nějak mi to ani nepřijde legrační. A zas ten děsný zvonek...
Od rána mi jen všichni gratulují a s dary se dveře netrhnou. Má kocovina mi ale kazí ten požitek brát. A tak jen odkládám další a další balíčky stranou a pak se zhroutím do sedačky, neschopen cokoliv dělat, myslet, nebo třeba jen dojít do postele...
Napadá mě, že vlastně ani nevím, k čemu mi přejí a na chvíli mám skoro pocit, že ten praštěný sen předtím, nebyl jen zcela náhodným výplodem mé opilé mysli. Je mi ale tak zle, že je mi ovšem stejně prakticky jedno i kdyby něco tak nesmyslného mohlo být realitou. Vlastně se ani tak nebojím o duši, tu jsem prý nikdy neměl, jenom mě štve, že nevím, čí hloupý žert to je. I kdyby to mohla být pravda, tak stejně zůstává otázkou, co bych vlastně dostal výměnou a na jak dlouho a... A je mi to fuk, vážně na to nemám sílu a tyhle delirické představy budu řešit až budu moct zas myslet. Teď na ně kašlu!
To ťukání v krbu mě ale fakt už štve! Bolí mě hlava a mozek mi poskakuje čardáš. Že jsem to nenechal zazdít. Jen je tu pořád průvan a já stejně nemám krby rád...
Zase zvonek. Já se z toho snad pominu! Nemám rád vlastně ani lidi. Dejte mi pokoj a běžte pryč! Chci jenom spát...
Tak vy nepůjdete?! Jen počkejte! Napřed zastřelím toho otravného kominíka a pak vás shodím všechny ze schodů.
Sakra! Proč je tu ten kouř…?
8 názorů
Savage Flame
09. 02. 2021To Josef František: To se stane, ze se holt nekdy nepochopime... Pointa tady treba zalezi dost na predstavivosti. Otevrene je to ale schvalne, kazdy si muze najit to sve, chce-li... Znam podobne excesy i kdyz s nevestou se mi to nestalo. Ale uz je to dacno, co se mi stavaly, prece jen jsem uz nejakych 18 let abstinent a i kdybych nebyl, uz na to asi nemam ani ten vek...;) Kazdopadne dekuji za navstevu a trpelivost (od trpet, kdyz jsi nenasel pointu...) a preji hezky nejen vecer. ;) S.F.
Savage Flame
09. 02. 2021To R.L.: Dekuji. ;) S.F.
Josef František
13. 01. 2021Přiznám se že jsem se v tom ztratil a nepochopil pointu. Pít se má s mírou. Můj přítel byl kamarádovi na svatbě a ráno se s nevěstou probudil ve stodole na seníku!
Těžké flamendrovo ráno... ale za všechno může "otravný kominík":-)
Celkem vtipné... "gratulanti" se nejspíš ráno přišli rozloučit, ti tušili, co/kdo štrachá v komínu:-) a nebo zvonili, protože dům hořel...
..........
Nedá se upravit písmo? Dílko s velikými písmeny se ne moc dobře četlo.
Tahle věta by se dala pozměnit kvůli neopakování podobných slov a zestručnění:
... se zvedám ze sedačky, na níž jsem v sedě usnul a mžouravě se rozhlížím kolem.
...se zvedám ze sedačky a mžourám kolem.
Raději se probudím. Ale možností je nepřeberně. :-)))
Savage Flame
26. 11. 2020Nebo byla v některém z darů dýmovnice :D A nebo...? Někdy je možná lepší neznat rozuzlení... ;) Děkuji za tip i za alternativní konec. ;) S.F.
hoří...hošku....honem ven......to byl ale černý sen.....*/*****