Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTrochu jiné odpoledne
Autor
lapezka
Trochu jiné odpoledne
V Boha jsem nikdy nevěřil, přesto jsem ho tenkrát ve vesmíru cítil. Bylo to zvláštní. Byl jsem vyslán na poslední výpravu. Stalo se to před dvaceti lety. Selhala nám technika a já viděl před sebou smrt. Myslel jsem, že právě tady v nekonečném hvězdném prachu vydechne naše posádka naposledy. Naštěstí mechanik David nás v poslední vteřině zachránil a my se mohli bezpečně vrátit na zem.
Od té doby mám špatné spaní. Probouzím se ve zpoceném pyžamu a lapám po dechu. Stále se mi zdá, že jsem ve vesmíru a že se dusím. Vybavuji si ty hrozné okamžiky, které jsme na palubě prožívali.
„Problémy neexistují, jsou jen v tvé hlavě.“ Opakoval mi David pořád dokola.
Byli jsme uzamčeni v soudní síni. Nejde o to, že by jsme něco provedli, ale žiji na Floridě a dnes nás navštívil ze severu mohutný orkán. Podle předpovědi měl nastat až večer. Nestačil jsem odjet za rodinou. Zaskočil nás s Davidem ve městě. Tato síň je nejbezpečnější místo v téhle čtvrti. Musíme tu přečkat. Mám orosené čelo, těžce se mi dýchá. Cítím stejné nebezpečí jako na vesmírné lodi.
Z okna vidíme jak si příroda krutě zahrává. Po ulici létají kusy plechových střech starých garáží. Odpadkové koše s odpadky doslova vyskakují vysoko do vzduchu. Chlápka v modrým svetru napadlo zatáhnout žaluzie. Propadli jsme se do tmy. Proud pochopitelně vypadl. Tak tu sedím vedle nejlepšího kamaráda Davida s dalšími asi dvěstě vyděšenými lidmi. Společně se chvějeme úzkostí a mlčíme. Jsem si jist, že tedˇ většina z nich myslí na Boha. Nejde o nás, ale o naše rodiny. Nejistota, že nevíme jestli jsou v bezpečí. Vidím to na celou noc. Moderní dveře jsou na elektrický proud, nemáme šanci se z místnosti dostat ani na WC. Jsou nezničitelné. Pomalu zavírám oči. Problémy neexistují opakuji si v duchu a poprvé v životě se začínám modlit.
5 názorů
ano, možná jen mi nepřijde jasný ten bůh, jestli je na stejné významové úrovni jako "říkal že je to v mé hlavě", nebo jestli je to záchrana - pokud je to záchrana a zároveň naschvál mimotextová, pak a jenom pak bych to i zavrhl. V ostatních případech beru, ale jak říkám, při tom případu mého zavržení by to znamenal obávám se kýč.
Líbí se mi "doslova vyskakují" a místo jako pořád dokola se popírající, to je dobré.
Tady je vidět, že sdělení, zda problém existuje nebo neexistuje nesouvisí s tím, jestli ho řešíme nebo neřešíme. V těchto případech říkají "neexistuje" a řeší. (David popřel existenci problému a opravil pokaženou techniku. Vyprávějící se snaží popřít problém a začíná se modlit.)
Bez té vesmírné lodi by se mi zážitek s orkánem celkem líbil, i když tohle je spíš náčrt budoucího textu... rozepsat jej víc, mohla vzniknout napínavá povídka.
Tato věta i náhlé přemítání "o Bohu"mi přijde jako klišé: „Problémy neexistují, jsou jen v tvé hlavě.“ Opakoval mi David pořád dokola.
Mohly by se podle toho napsat možná dvě povídky. Tohle je jen velmi stručný výtah.