Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sečas odbíjí stíny___
Autor
Philogyny
Na kmenech bučiny
už jen ptačí budky
unikáš skrze mě
vysoko do větví stáčíš úplněk
pak piješ se tmou ---
---
---
orel loví u země
někdy
zkouší spárkatou
i srny
---
---
---
https://philogyny.rajce.idnes.cz/Nastenka/1474346096
8 názorů
Na kmenech v lesích po celém světě dnes už nejsou namontovány jen budky, ale také kamery, které spouští pohyb živočichů pohybujících se okolo nich. Díky tomu jsme získali spoustu nových poznatků.(Už tedy nešpiclujeme kamerami jen lidi v ulicích, ale také zvířata v lesích. Příšerné! Asi bych o tom měla napsat báseň.) Zjistilo se díky jedné z kamer v Rusku, že orel skalní je schopný ulovit i dospělého jelena. Sedí mu na zádech a klove přesně tam, kde vychází z lebky mícha. Orel má pozoruhodné anatomické znalosti o stavbě těla vyšších obratlovců.
Jsem tak trochu z myslivecké rodiny a tak vím, že v oborách našich boháčů se běžně loví s pomocí orlů srnčí zvěř. Je to zakázaný způsob sokolnické praxe, jenže jsou lidé, kteří si mohou dovolit všechno. Naříklad chovat lovecké orly skalní, z nichž každý jeden sám sežere za rok celou krávu.
Za básničku tip.
z té výšky každá srna malá - lehko podceníš s hlavou v oblacích:) ostrá kopýtka a v zádech les. Má hlad a zimu v břiše:)
Phil, je to zajímavé, jako u tebe vždy.
Před měsícem jsem viděla dva orly, jak porcovali srnče....
Díky i za fotky, ráda jsem nahlédla!
Moc pěkný. Vztah tý druhý sloky k první bych bez tý fotky nepochopila, ale já nejsem moc chytrá...