Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSilná
Autor
elína m.
Demonstrativně
se vypisuješ z autentické depky
a šibeničním humorem
zavile předstíráš ztracenou sílu,
jako by odraz v zrcadle
ještě tak trochu připomínal
tvář ze svatební fotky.
Jenže ten falešný autoportrét
je rozmazaný akvarel,
na který padá soumračná rosa
zamlčovaných slz.
Nafouklá slova
praskají jako bubliny v tůni,
ten bahenní plyn,
který se prý dá zapálit
a kratičkou chvíli
alespoň potom ve tmě svítí.
19 názorů
En,
tuhle básničku jsem původně psal jako parodii na moderní poezii. Myslel jsem si spíš, že pár čtenářů bude pohoršeno, než, by byla ta báseň vnímána jako každá jiná.
Než se stará, dohasínající hvězda změní v černou díru, změní se v supernovu a naposledy se rozzáří, někdy až tak, že přezáří všechny hvězdy na obloze. U stárnoucích vášnivých lidí to bývá podobné.
Ta poslední sloka u mě navodila divné asociace. Z určitého úhlu pohledu "kratičkou" chvíli svítí i obří vesmírné objekty. Než se zhroutí do černé díry.
Morticia Adams
25. 01. 2021Safra.... :-( ...ale chápu.
Morticia Adams
24. 01. 2021Hmmm, to by mě zajímalo i to výtvarno.
Morticie,
já ve skutečnosti vůbec nejsem básnířka. Jsem výtvarnice, hlavně fotografka a dost se zabývám lidskými tvářemi, proto velmi dobře vím, že každý jsme zároveň ošklivý i krásný. Když se dívám do zrcadla, snažím se v tom zrcadle vidět svou vlastní karikaturu. Z toho se člověk nejvíc poučí.
Morticia Adams
23. 01. 2021Má něco do sebe.
vesuvanko,
ta básnička je až příliš dušezpytná a poněkud depresivní. Zveřejnila jsem ji jen proto, že někteří čtenáři tady předpokládali, že bych v této době měla podobné básničky psát. Jsem raději veselá, o čemž svědčí mé říkanky Nálady i Nálady II, které jsem teď právě zveřejnila.
Štírko,
já v depce nikdy nepíšu. To bych si raději usekla obě ruce. Moje básničky jsou jen prázdné konstrukty, které zásadně neobsahují žádné skutečné autorčiny pocity a emoce. Mnozí tady mi to zuřivě vyčítají, ale ukazuje se, že když se použije starší básnička ve vhodné siruaci(v současnosti si pár lidí tady myslí, že bych asi měla psát depresivní básně), fungují tyto "prázdné konstrukty" poměrně spolehlivě a jsou zaměnitelné s ufňukanou produkcí běžných autorů.
Dávám teď na Písmák je samé starší kousky, některé už tu dokonce jednou byly a já jsem je smazala. Ty básničky ale, jak se ukazuje, fungují a působí autenticky.
Když na to dojde - zapálit všechna nafouklá slova a jen tiše sledovat ohňostroj...
Cesta tvou basni je prochazeni z obrazu do obrazu... doufam, ze uz jsi depku z cesty odkopla a poradne daleko...
Milane,
světélko na konci tunelu? To raději ne. Metan(= bahenní plyn) může být v tunelu nebo v uhelném dole velmi nebezpečný. Mohlo by to taky být světélko poslední.
blackie,
po každé prožité krizi je třeba si na to nějak něčím posvítit.
blacksabbath
08. 01. 2021.....ó....a parádní závěr!!!!...............*/**************