Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTunelové blues zpod masky Velkého Vonta
Autor
Alegna
trochu vzhůru
40 názorů
Radovan Jiří Voříšek
06. 06. 2021ä jóóó
díky Radovane, to spojení je tam utajené, doba coronavirová mě oblékla respirátor (bílý) a černý plášť s kapucou na hlavě v nečase mi vnukl podobu Velkého Vonta, jak mi utkvěla v hlavě z mládí :-), pokud v tom ale vidí někdo jiné vysvětlení, nechci mu jej brát :-)
Radovan Jiří Voříšek
06. 06. 2021sice nemůžu dohmátnou spojení názvu s textem, ale i tak je to neobyčejné dílo, tipu hodné
to mě těší, najdeš tu spoustu dobrých starých písmáků a jejich děl :)
Alegno, rádo se stalo :-) ...čtu Tě ráda. Při chvilkách se pídím po starších dílech, co mi v záplavě nových mnohdy unikají
Kouzelné....
Zeanddrich E.
07. 02. 2021.. :).
Radovan Jiří Voříšek
28. 01. 2021Kočkodanovi a tobě Alegno
dovolím si ještě přidat jednu pražskou čtvrť v této podobě:
https://www.youtube.com/watch?v=B9nXN8rBt2U
Já taky ne, znám je jen teoreticky ze studia magie. Vím třeba, že se nejlépe lítá po muchomůrce červené nebo po lysohlávce české a člověk při tom ani nepotřebuje koště. Nejlepší je ovšem tyto houby požívat v místnosti se zamřížovaným oknem, aby se člověk nepokoušel své náhlé schopnosti létat si prakticky ověřit. Psychotropní houby také skvěle znal Carroll, kterému tyto houby pomáhaly napsat Alenku v říši divů. To by tě mohlo zajímat, třebaže nejsi Alenka, ale jen Alegna.
Alegno,
někdo se nebojí "ještě", jiný se nebojí "už", protože kdyby se bál, nemohl by do lesa třeba na psychtropní houby.
blahopřeji k sólíčku, je škoda, že je takový čas nepřející a ohrožující
je krásné, že ti bylo dáno takové nadání a je dobře, že alespoň trochu ho využiješ
tak mě napadá, až zase budete volně zpívat, mohla bys to nahrát a nějak přeposlat, moc ráda bych vás slyšela .-)
Alegno toho zpívání v kostele bohužel kvůli koroně letos moc nebylo. Nemůžeme se jako sbor scházet. Já jsem se do něj přihlásila před dvěma lety. Zpívám už od dítěte a přestože jsem jako dítě chodila do nauky, neznám bravurně noty. Ale vždycky se držím toho, že ty noty jdou buď do kopce nebo z kopce a snažím se intuitivně chytat. Občas si to nahraju na mobil a doma se to naučím. Naštěstí zpívám soprán, což je základní melodie, být třeba alt, tak jsem v pytli. Ti jedou vyloženě podle not. A pak už zpíváme jedna báseň :-) Dokonce jsem si minulé Vánoce střihla před naší vesnicí sólíčko "chtíc aby spal". Hotový vrchol mojí pěvecké kariéry.
:-))))
je milé a hřejivé, žes kladně přijala celý balíček, o Lubošovo jsem se nebála, ale o svoje ano, přiznávám, díky Sil, žes přijala a po svém prožila
Lído, povedlo se ti, je dobré si různě "pauzovat" nebo i nechat nedočteno, vybrat si ze tvého textu menší osobnější prožitek dle aktuální nálady. K tobě patří celá, to můj čtenář si užije, kolik zrovna potřebuje, a vždy příslušný jiný vjem potom, což mě velmi bavilo.
A Lubošova story ani nemluvím. Top balíček.
Stínadla, ježek v kleci......moje mládí, tenkrát jsem se ještě nebála :-), díky elíno
Temnota jako ve Stínadlech... Když jsem byla malá, hrozně jsem se Stínadel bála. Myslela jsem, že se tam stínají hlavy. Tip.
Dagmaram, to je krásný komentář, určitě jeden z nejhezčích, jaký jsem kdy dostala díky, díky, díky.
Chodím do kostelů ráda pro jejich atmosféru, také nejsem věřící ve smyslu příslušnosti k nějaké církvi, věřím si ve vyšší moc tak nějak po svém.
Musí to být krása, když zpíváte v kostele, škoda, že tě nemůžu slyšet a taky trochu závidím, zpívat totiž neumím :-).
Máš pravdu s básničkami Kočkodana, ale on takhle rád obdarovává a já se na to vždy těším........
Dášo, díky za přípodotek se zrníčky kladné reakce. Jsem rád, když si čtenáři mých veršíků hrají na křen nebo dokonce indiánský kmen. Ukájím se nadějí, že i tak určitá množina očí můj komentář tady u Lídy četla a . neshledala ho hnusným a obsypánísehodným. A možná juknou ještě další. To mi bude asi stačit. (smajlík pošimraný na bříšku)
Ještě připomínám (třeba se někdo z nových Písmáků podivuje), že typy dílkům nedávám, ale také u svých dílek nesbírám. V naprosté většině případů jsem nevěděl, kolik jste mi jich přes dřívější vyzvání k netipování přece jen s laskavostí vám vlastní nadělili. Preferuji slovní komentáře. U tipování komentů s vámi jedu, to černá ovce nejsem. Howgh. :-)
Alegno, moc se mi to líbí. Krásně poskládané, nevidím žádné slabé místo. Zajímavá stavba a myšlenky, se kterými se člověk ztotožní.
Nejsem vědomě věřící, ale do kostelů chodím ráda. V tom našem zpívám na velikonoce a na půlnoční se sborem a má to skvělou atmosféru.
No a jak vidím, resp. slyším pouličního hudebníka, že mu to pěkně hraje a tím dělá super atmošku, posílám holky s nějakým kulatějším drobákem. Vždyť je to paráda, tak proč to neodměnit :-)
A dovolím si pod tvé dílko i něco prohodit ke Kočkodanovi. Totiž, že ta jeho báseň je super, fakt jsem se u toho křenila. Jedna z těch jeho nejzdařilejších. Kdyby to dal sólo pod sebou. Dostal by zaručeně nejeden tip :-)
zdravím Ostravu, byla jsem tam jedou, dávno tomu a díky za návštěvu :-)*
Ačkoliv jsem z Ostravy, to místo které popisuješ znám. Karlín je fajn místo!
já z Prahy znám jen máloco.....však prošla jsem se básní i komenty... aniž bych dupala...zlaťák do futrálu.....*/*********
Lubošku
pusu mám od ucha k uchu
doneslo se k tvému sluchu
že hodila jsem jemu
tu naší měkkou měnu?
Lída není holka líná,
často zajde do Karlína,
pro vitální Žižkovačku
představuje cesta hračku.
Pouliční hudebníky
poslechne si všude s díky
a když zazní kytar struny,
nelituje stokoruny.
Krásně zahrál kytarista,
pod prsty jen kvetla kejtra,
Alegna si byla jistá,
že sem přijde ještě zejtra.
Probírá se ze sna, mátoh,
rozepíná velký batoh,
jeho obsah zažil změnu,
jak vybírá českou měnu.
Pražský Clapton ale hudral,
že nemůže zavřít futrál,
přivedl tak Lidku k vzteku,
ta čekala více vděku.
Řkouc: “Ty vole, to mi vadí!”
nakopla ho do pozadí.
“Nebudu cpát prachy paku,”
každé slovo hněvem chrastí,
Karel IV. - otec vlasti
putuje zas do ruksaku...
(úsměv, tedy můj)
ano Evženie, poznala jsi správně kostel Cyrila a Metoděje, nechodím tam často, ale ráda, je vidět, že Prahu znáš
Mně napadlo, že jsi došla na náměstí k Cyrilu a Metodějovi. Nedávno jsem tam byla s kamarádkou a je to krásné. Chodily jsme do Kollárovky do školy.
těší mě , že znáš Žižkov, teď by ses v tunelu nebála, je tam živěji než na ulici, na kole tam jezdí rozvažeči čehokoli.....mockrát jsem tudy nešla, ale ten kytarista tam vždycky hrál
už se těším na tvuj zážitek ze sv. Ludmily a nejen kvůli jménu :)
a díky za slova, sejmula´s ze mě strach z přijetí blues
Alegno! Dnes tip tip tip! Perfektní. Úžasný entrée.
Některý momenty nevím, zda brát doslovně či jako metaforu, o to víc mě to baví.
Kdysi jsem bydlela nad Viktorkou (a kdysi předtím na Jarově), tak čau, sousedko! V tom tunelu jsem se ale vždycky bála (a to se bojím máločeho), tenkrát byl hodně prázdnej a hodně temnej. No, bylo to ještě za komančů...
A mimochodem, pokud jde o kostely: včera jsem byla ve svatý Ludmile na Míráku a měla jsem tam velmi zvláštní zážitek. Už se nemůžu dočkat, až ho vypíšu :)