Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKde se berou barvy?
Autor
Tej
Bílá jako sněžná liška
za polárním kruhem
žlutě kvete pampeliška
za tím naším domem.
Oranžové mandarinky
pěstují se v Africe
růžový je od maminky
polibek na líce.
Červený je od Karkulky
hebký kabátek
fialově barví rtíky
od sladkých borůvek.
Modrou kaňku do sešitu
udělá prvňáček
zelený vyroste na akátu
jarní lísteček.
Hnědý malý kopeček
se na louce zvedá
černý je v něm krteček
velký neposeda.
26 názorů
Cadmium - díky za tvá slova! Určitě to není dokonalé, i když jsem se hodně snažila:)
Makačka to tedy je.....já moc nejsem na improvizaci, takže máš můj obdiv, takhle z hlavy vymýšlí příběhy spíš manžel, já to musím mít napsané a připravené a pak si to s dětmi čteme:). Každopádně tak i tak...každý kdo dětem vypráví, dělá záslužnou práci!
Savage Flame
24. 02. 2021To Tej: Ja synovi treba vymyslel pohadky o zviratech, ty ho vzdycky hodne bavily :) Problem obcas trosku byl, kdyz chtel nejakou znova, protoze jsem si to samozrejme nepamatoval tak do detailu, jako on, pokud se mu to libilo. Tak jsem si usil bic a vysvetlil mu, ze i kazdy den je jiny, tak prece nebude jeho oblibeny sloník zazivat to same. Tak jsem si musel pokazde vymyslet pribeh jiny, ale bavilo me to a dokazal jsem zduvodnit i treba kdyz jsem malem klimbnul a zacal placat nesmysly :) Prece jen to bylo snazsi, nez u cteni, kdyz me v takove situaci bezne nachyta a povida - Tati nespi, ctes to spatne, takhle to neni... :D Nejen diky osobni zkusenosti, ale i pro ni si moc vazim lidi, kteri pro deti pisi a vymysleji... Je to podle me strasne zasluzna cinnost a nekdy i docela makacka... ;) S.F.
To Krivodrzka:
Děkuji za koment i tip. Já věřím, že to není tak zlé...snad...aspoň v mém okolí je hodně uvědomělých rodičů, co dětem čtou nebo pro ně dokonce i píšou (nemyslím sebe:).
S.F. Děkuji, že ses tu u mě stavil a za všechny tipy od tebe, které tu teď na mě vyskočily:)
Máš pravdu, poslední dobou čteme s dětmi hodně Hrubína a Žáčka a další a já zjišťuji, kolik moudrosti v tom někdy je a přitom tak lehce a jednoduše napsané, básníci, kteří píší dětem mají u mě velký obdiv!
Savage Flame
23. 02. 2021Myslim si, ze tvorba pro deti je casto nedocenena a pritom pomaha utvaret nase potomky a to fakt neni vubec malo. Moc pekne. Dekuji. ;) S.F.
ako sestra farboslepého brata, stačilo by vynechať hnedú, zelenú, modrú a červenú.
Já Lucie píšu...
02. 02. 2021Tej, poslední sloka top! Naprosto mě rozsekala :) Celé moc krásné. TIP!
Benetka
Moc ti děkuji, že ses tu u mě stavila a za tu píseň, kterou jsem neznala a která je teda neskutečně krásná, nejen textem. Díky za to.
Za mě výborná! :)
A přidávám jednu dnes už starou věc ale stále aktuální a navíc je k tématu...
https://www.youtube.com/watch?v=YUoeAlGbWac&ab_channel=CrippledReverend
To Kočkodan:
Já tě žeru
a snad zítra bílé prádlo
s barevným nevyperu:)
Díky ti vždy za tvé podnětné komenty:)
Růžové je spodní prádlo
přítelkyně Věrči,
odnímání – prostě žrádlo,
i biftek klidně předčí.
Rudou barvu mívá žíla
rozlobených taťků,
za lumpárny synům spílaj,
v ruce řemen, laťku...
Do zelena barva pleti,
párky prošlé rok,
na záchod pan Charvát letí,
pozřel je ten cvok.
Kdysi míval bílou vestu
(jako dítě předškolní),
zatím dostal devět trestů,
kriminálník nezdolný.
(smajlík uživatele s čistým rejstříkem)
Milé...jen bych dala : Oranžové mandarinky
pěstují se v Africe
růžové je od maminky
políbení na líce.
Nějak mi to jde líp z pusy... A poslední sloka je nejlepší.