Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBásníci nejsou mimozemšťané - Almanach 1. libereckého festivalu poezie
Autor
malej_blazen
Velevážení písmáci,
chtěl jsem Vám, bez zbytečných pomp, oslav a nevázaného veselí oznámit, že dne 22. 2. 2021 vyjde nová kniha Básnící nejsou mimozemšťané - Almanach 1. libereckého festivalu poezie. Jejíž součástí, mezi všemi ostatními proslulými jmény básnického severu, se pyšní i moje maličkost - tedy malej_blazen, protentokráte pod pseudonymem Jiří Simeth.
Dále nechám již promlouvati oficiální text z anotace knihy:
Kniha přináší práce devatenácti účastníků historicky prvního bienále přehlídky poezie, jež se konala v září 2019. Sborník chce tak jako samotný festival zlomit určitý předsudek, a snad i odpor vůči poezii, a přesvědčit diváky, že tento literární obor je běžnou součástí každodennosti. Poezie totiž nemá přesnou definici, nezná škatulky, jako je nikdy nebude znát život nikoho z nás. Každý z oddílů almanachu, věnovaných jednotlivým autorům, uvádí reprodukce originální linorytové grafiky s podobiznou autora textů v realitě jeho běžného života. Tady je však básník vyvedený jako mimozemšťan, v duchu toho, jak poety vnímají někteří z nás, mající je za bytosti z jiné planety. Z obálky publikace, která je kombinací koláže a linorytu, zhlíží maskot festivalu – ufon. Autorkou ilustrací a návrhu grafické podoby knihy je Olga Veselá, almanach edičně připravil Martin Trdla. Jedinečnost publikace podtrhuje její formát a také použití papíru ve vintage stylu.
A závěrem, nechť se zájemcí proklikají i přese tyto odkazy, až ku samotné koupi, tohoto skvostu.
https://www.kosmas.cz/knihy/286767/basnici-nejsou-mimozemstane/.
https://www.facebook.com/VeselaTrdla
https://www.facebook.com/1.LibereckyFestivalPoezie
https://www.youtube.com/channel/UCWu4uj-wPqkfBAIJzFxIYjQ
8 názorů
Prima! Aspoň někde se daří úspěšně popírat naši pravou identitu! I když už mnozí tuší, že jsme mezi vámi, lidé! :-P
aleš-novák
15. 02. 2021výborně!!! posílám do klubu...
Vypadá to pěkně vypravený. Kouknu na to.
Pustila jsem si to videjko na youtube a říkám si: v Liberci jsem ještě nikdy nebyla... Kdy bude další ročník??? a.