Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepro jiného
Autor
Dagmaram
bezcennosti -
muž bez domova
tlačí kočárek
přechod pro chodce -
muž tlačí na kočárku
láhve a svršky
31 názorů
Morticia Adams
14. 06. 2021:-D my kytkomilové, taky jiný svět.
ahoj Morticie, těší mě, že tě to naťuklo :-)
dnes jsem neodolala a v lidlu koupila olivu na kmínku, vypadá hezky a v dobré kondici, tak to snad u mě na terase zvládne. Nesla jsem ji zadem, aby ji manžel neviděl, ráno bude míň bručet, že jsem zase něco koupila .... :-)
Morticia Adams
14. 06. 2021Jiný svět...vystiženo hezky.
Mates Straba
20. 05. 2021Na mostě i na ulicích, lehký život tuláka (dnes už otce rodiny)... To by jeden nevěřil, o co jednodušší je život člověka na okraji společnosti.
Květy sakury
ustlaly bezdomovcům
poslední lože.
------------
Pan Rambajzíček
tluče hůlčičkou do zdi.
Je přec noční klid.
-------------------
Úsměvy umrlců
prosvítající ledem,
zubní půlměsíce.
------------------
Nesej, nesklidíš,
zábnoucíma rukama
podzimní žito.
Ano Evženie, bez spousty harampádí bysme se obešli, a pak jsou tu titěrnosti, které nám staví svět..
To je fakt, my ho poměřujem naším pohledem a možná on za nešťastníky považuje nás..
Evženie Brambůrková
18. 05. 2021I pro nás, kteří toho máme mnohdy nadbytek, mají některé věci nedozírnou cenu.
Mně by se líbilo třeba Nejcennější bezcennosti... Každopádně u mě vítězí varianta č.1 a tip, Pá a.
Dášo, prima, ale ten první verš /podle mne/ přidává další info, již jsou tam tři linie, ne dvě jako včera...
Ahoj Irčo, ještě jsem na tvoje "nakopunutí" vytvořila jinou variantu, mohlo by být senrjů, pokud mi svršky projdou :-)
Mates Straba
18. 05. 2021Jo - to je jako s tou foukací harmonikou. Jednomu připomíná dětskou hračku, druhému blues o neživotě, mi kdysi pomáhala k mincím.
Dobré ráno snaku, posílám ještě alternativu, viz druhý pokus. Jen nevím jestli "svršky" nejsou moc zabarvené, tudíž by to mohlo/nemohlo být senrjů? mohly by tam být ještě "láhve a šaty"
Irčo, podumám nad alternativou. Mívám myšlenku, a pak moc spěchám. A tím ji občas promrhám.
Ahoj snaku, to je miniatura nikoliv pokus o senrjů. Asi jsem zmátla tou pomlčkou. Tak hodnotit teda můžu? Ten rozpor cennost X bezcennost, který člověka probudí k myšlence, to se mi líbí. Proto ten název "pro jiného bezcennost", pro něj.... všechno
Ty "bezcennosti" jsou jasným hodnocením z pozice lyrického subjektu. Navíc pro postavu bezdomovce jsou to mnohem spíše "cennosti", ale i to je hodnocení (jedná se totiž o metaforické pojmenování jednotlivin v kočárku a slovo "cennosti"/"bezcennosti" jim přidává určitou konotaci).
Přešně! V bezzcennosti je jeho cennost a také jistota.
já si myslím, že ty bezcennosti jsou pro něho to nejcennější, v tom kočárku plném jetýho oblečení je jeho domov.
Dneska jsem zahlédla, jak něco červenýho vypadlo z kočárku, hned jsem reflexivně přibrzdila. Pak jsem si teprve všimla, že se nad kočárkem nesklání maminka, ale bezdomovec, kterému na cestu vypadla mikina ...
Nevíš, jestli je nakonec bezzcený... :)
blacksabbath
17. 05. 2021je schránčlivej.....:-)))))............*/****