Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePrůvodce po galaxii
Autor
Movsar
Průvodce po galaxii
V téhle zatáčce vypálili na vysokého blondýna s červenou botou, ale stengun se zasekl. Tak vrhli granát, ale vzalo to jen dveře mercedesky. Přesto šrapnel a kus kožené sedačky a otrava krve a dál už to sami znáte.
Teď tudy tečou auta ve dvou proudech jako někde na kalifornské hajvej, bez úcty k mrtvému, říká průvodce turistům, tahle země mohla šlapat jako hodinky, podívá se k zápěstí, kopne do koloběžky postavené do cesty, a zavelí sejít dolů do Holešovic, kde točí výbornou vatu.
Pod svícnem
Mají pivínko a slaný drobt na vidličku. Mají všechno, čas, trochu korun i lásku, už postrádají jen na stole svíčku. Sedí v hipsterské kavárně v Ovenecké, o sobotním dopoledni, neviděli se od pondělí, probírají den po dni. Ona ale přece nevydrží a požádá vousáče s kalhotami na šle, aby jim rozsvítil. Mají všechno, čas, trochu korun i lásku, jen testy nemají, a pod svícnem prý bývá tma.
Cestou metrem C
Ve stanici metra Pražského povstání je nemálo cestujících, ale ticho téměr úplné. A přesně takto proběhlo v roce '45 Pražské povstání.
Stanice Vyšehrad, to není Šemík a spol., nýbrž kongresové hotely a veliká policejní stanice, kam z kongresů rovnou odvádějí tuneláře k podání vysvětlení.
I.P.Pavlova. Sem nasázeli bufety s americkými žemlemi, aby lidé na ulici slinili a neznalým tak usnadnili orientaci v systému pražské podzemky.
Muzeum, tam před pětadvaceti lety šílenec s nožem upevněným na tyči, jako pravěký lovec mamutů, ohrožoval lidi. Policistovi ho bylo líto, nevystřelil, a tak byl proboden. Kryčema zneškodnil až student jednooborové filosofie.
Hlavní nádraží. Tady se pozná místní cápek: když se postaví proti směru jízdy, je odsud; když po směru, je to cizinec.
Florenc. Tady člověka za bílého dne okradou a zabijí. Ještě stihne říct: Dejte někomu ten lístek na autobus do Žatce, ať nepropadne..
Vltavská. Když je zvlášť horké počasí, dopravní podnik prodlouží eskalátory až k řece a lidé z nich skáčou po hlavě proti hladině. Osvěží se po úmorné cestě upoceným vagonem a užijí spousty legrace. V mokrých šatech pak stoupají Miladou k Letné, kde na trávníku berou bronz. Ale to už je zas jiný příběh.
7 názorů
Děkuju přátelé.
Název Milada mi byl prvně taky nesrozumitelný, myslel jsem ba squat Milada, ale popral jsem se s tím a už ho používám. Tak se šíří slova po tom světě. ☺
Ano, Annie, je to starý príběh, někde na googlu urcitě po něm krvavé stopy zůstaly.
Já Lucie píšu...
03. 06. 2021Hurá! Opět je tu "starý, dobrý Movsar"! Díky, že jsem si s Tebou mohla projet zastávky metra, kterého si v Brně moc neužiju. Ale i v Brně by ses divil, co všechno je na zastávkách šalin.
První dvě super, opět drsné... :)
No sláva, můj autor je zpět! Všechny tři výborný. Ta první dost drsná, ale velmi mě pobavila, až to se mnou škublo při tom detailu s koloběžkou.
To s tím probodením je fakt pravda?
Tip a.
Glosovaný bedekr až na samotnou dřeň s pokusem o vtipné zakončení. Rebusové stoupání Miladou k Letné by bylo srozumitelnější popisem Horákovou.