Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVylisovaná
Autor
Báseň_roku
Skloněn večer nad herbářem
vymýšlel jsem pár her Báře,
jež má zápal botanický.
Na zahradě Petr s klíči
všiml se, že v petrklíčích
trůní stará bota nicky.
Rád si hraji s názvy květů,
do nichž fantazii vpletu:
Víte, kdy jsou hory v tenzi?
To, když kvetou hortenzie,
v nichž se slunce rádo skryje.
Anebo v nich tráví penzi?
Kdy má blízko k pampě liška?
Pampeliška zdobí bříška
letních luk, jež krásně voní.
Kdy je těžko koni v kleci?
S konikleci v tlamě přeci,
neboť nejsou stravou koní…
Poznal dceru Sasa – Anku,
Rumcajs, když šel pro sasanku.
S češtinou si dále hraji:
Který pán se ke všem tulí?
Tulipán – už od cibulí.
Oman hledám. Kde je? V háji.
16 názorů
Moc děkuji, Štírko.
Říkal jsem si, že už jsem možná pro všechny moc čitelný - a soutěž má být anonymní, tak jsem zabrnkal na trochu jinou strunu. Velmi mě těší, že u Tebe zarezonovala...
Holt kdo si hraje, nezlobí :-))))
Janino - ono taky nemá. Jen má vyloudit úsměv - a povedlo-li se, jsem strašně rád.
Pěkný den :-)))
Vlastně jsem netušila komu dílo patří – jako autorovi. Asi bych to nikdy neuhodla. Ale vyloženě jsem si smlsla na dokonalé hře s češtinou a se skládáním takového dovedného "pucle"... Umět si hrát – to je jedno z nej v umění...
Hehe... líbilo se mi, jak jsi skromně vlastní dílko okomentoval, že je hravé, ale nemá nic navíc... :-)
Děkuji zde všem, kdo tomuto dílku dali svůj hlas. Vážím si toho.
Překlep mě mrzí, četl jsem to po sobě, ale holt neviděl... U mě na zdi už je opraven.
Mějte se hezky :-)))
Dostal jsem se k básním až nyní. Pečlivě jsem si je pročetl. Usoudil jsem, že hlas dám třem, které mně přijdou nejen nejlepší svou formou, ale i hloubkou, nečím navíc. Tato soutěž sice neříká, že báseň má mít hloubku, a tak jistě zde mají prostor i dílka hravá, která neaspirují na vyšší mety, ale já holt potřebují něco navíc. Proto pro toto dílko hlasovat nebudu, i když do pětice by se mi jistě vwšlo. Ale já si vybral trojici svých vítězů...
Hravá, květnatá. Jenže v herbáři se z každé rostliny stává trvalka a na mě působí, jako by této ještě jedna sloka scházela do perfektně vylisovaného stavu. Přesto zdařilý příspěvek do soutěže.
První sloka ve mně budí rozpaky těmi rýmy a výrazem všiml se, což je zjevný překlep. Srážì to dojem ze zbylých slok.
Když dočetla, tak měla pocit, že tady je ještě všechno v pořádku, sedíš na vršku stromu a hongáš vesele nohama tam, kde nikdy nedosáhnu, setrvalý stav... :)
Báseň_roku
22. 06. 2021Mám radost, že hned první báseň v řadě tak zaujala.
Nehodnotím, nedávám Hlas ani tip, tak jen, že zručně napsaná čtyři šestiverší mne těšilo číst a jistě nebylo snadné je takto vymyslet, vázat... a s jakou lehkostí!
Remeslne krasne, ale obsahove ploché. Zaujalo me par napadu, ale v te delce...malo!
/ze Slunce travi nekde penzi je jedno poeticke misto, dcera Sasa je take napadita. Ostatni mi prijde prvoplánové a napady nedovyuzite..
Prostě kouzelné !!!
(vtipné/ vynalézavé/ plné fantazie/ dokonale propojené... to se nevidí...)
Jo, zapomněla jsem dodat, že já taky dávám HLAS :-) (Ale u hlasování jsem to naštěstí už napsala.)
Tohle je prostě poezie, na jakou slyším :-) Výborně vázaná, plná fantazie a her s češtinou. Bezva!