Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChaloupka v lese
Autor
Entropia
V šeropaměti
bukového labyrintu
kde plíživé prsty
páčí petlice
namísto sovích očí
kolaps času
uhrane pocestného
v chaloupce na muří noze
koště zapustilo kořeny
vymýcené dveřmi leze do oken
a zbytky lidských kostí
usebral si les
po babě ani slechu
jen v údolí had
dálničních bludiček
dává tušit time flow
11 názorů
V případě Ruska mohou být specifikem například čarodějnice, které létají v koši a nikoli na koštěti. Ten koš někdy na ilustracích vypadá jako balónový koš, jen ten balón tam chybí, jindy čarodějnice, lépe čečeno baby Jagy, používají při letu v koši koště jako pádlo.
Zvedavec, ty světy jsou v děsivé blízkosti, člověk na ten kontrast nechtíc narazí, když jde občas "zkratkou" a zabloudí :-)
Musaši, připomněls mi americký film Anna Karenina, mě vždycky fascinuje, jak se někdo pokouší ztvárnit dílo autora jiné země, jak zpracuje dobové reálie, specifika a mentalitu daného národa, v případě filmů o Rusku například nepostradatená kulisa je pravoslavná chrámová hudba nebo tuhá ruská zima...
Škoda, že chaloupku na kuří nožce už lze najít jen v pohádce, nejspíše v ruské pohádce. Ale možná by se ještě nějaká našla - na Sibiři, tam, kam cesty nevedou. Tip.
Tam, kam cesty nevedou by se dalo najít ledacos. Možná, že je třeba si odpočinout od cest a ukazatelů směru.
najväčšie zmeny prináša čas v nás, v našom vnímaní a schopnosti odhaľovať potenciál existujúceho
učarovalo mi, že si dokázala medzi tými svetmi vnímania ako keby prepínať a čarovné je pre mňa práve to, že v tej chalúpke si dokázala vnímať viac než to, čo oko vidí
Díky všem!
law, k pohádce to mělo fakt daleko, to máš pravdu, případná muří noha by stejně byla pohřbená v těch rozvalinách záhadně držících pohromadě:)
Pavle, babu už si vzal les, ale stopy toho světa, co býval, se usilovně drží v těsné blízkosti civilizace:)
Aru, to máš pravdu
hmmm, však ono není všechno jak se na první pohled zdá, zrovna včera jsem četl seriózní článek, kde mimo jiné padlo, že je u nás víc čarodějek, než "koučů," takže asi není vše ztraceno :)
blacksabbath
03. 07. 2021Krása a smutno zároveň.........*/*******************************
Jo svět už není to co býval. Kde začínal les končila civilizace, civilizovaní římané se do lesa báli vstoupit. Ten povzdech v tom vidím. Dokonce povzdech po očividném zlu (které má tu funkci, že je přemáháno dobrem). Dnes jsme vše prozkoumali, do všeho vnesli světlo a možná se nám zatmívá co je dobro a co zlo. Znám babu z perníkové chaloupky, svět si žádá intenzivnější prožitky, z perníku sklouzla k pervitinu a po detoxu je v péči charity, sem tam nabízí balený pardubický perník na dálničním odpočívadle. Možná, že baba z chaloupky na kuří nožce o kus dál v mekáči prodává smažená kuřecí stehýnka. Svět není to co býval vane to z toho, proč ta angličtina v závěru? Svět není to co býval...
jj, mi přijde, jak kdybych to psala já :) jen jinak - básnička dýchá, žije - a místy i zkouší, abysme třeba na chvíli nežili my:) pro mě má kouzlo.
Jen mi někde přijde trochu moc pod dusítkem slov, je jich tam někde na mě moc
... namísto sovích očí
kolaps času
uhrane pocestného
v chaloupce na muří noze ...
jako by na mě na konci někdo hodil peřinu :) a než se z ní vymotám - les už je jinde. Chaloupku na muří nožce bych si tady hooodně rozmýšlela ... :) ale tvoje pohádka ... a pro mě asi nejslabší místo.
Jinak gratuluju! - vybrala si tě báseň :)) (teda jen mýma očima a všim ostatním, čím jsem schopná ještě vnímat)