Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKroupy
Autor
PavelK
hřmí a blýská se –
kroupy přeskakují přes
mechy na střeše
27 názorů
Zeanddrich E.
17. 09. 2021.. .
fuska: nemám velké ambice, tvořím především obrázek. Moc si cením Tvé upřímnosti.
Dík.
atkij: třeba jsem se to až teď aspoň trochu naučil, tak jsem neměl v tvých oblíbených co dělat. Každopádně děkuji za kritiku, mám rád diskuse u děl. Popravdě řečeno toho duplikovaného přes jsem si nevšiml. Nebyl to záměr, vždy se snažím vytvořit obraz. Ale má to jistý potenciál
přes kakují přes
Aliterace? záměrně ji nepoužívám, možná to naznačuje přeskok, možná dělám z nouze ctnost.
Záleží na čtenáři.
Dík.
Japato, že nejsi v mých oblíbenych, když tam dávno máš být. No, musela jsem si trochu vynadat. Už mi textově neunikneš.
Moc hezký kontrast. Kroupy zarinčí jen sem tam, když padají do měkkého. Ale to je asi nepostřehnutelné.
Přemýšlím nad dvojím "přes"skakují přes.
Evženie Brambůrková: Ano podobný pocit byl motivací k nápsání tohoto textu. Počasí bylo řekněme dramatické. Na mne ta scéna ale působila hravě. Dík.
Evženie Brambůrková
01. 09. 2021U nás klouzaly po smrkových větvích do mechovaté louky. Bylo to krásné.
harpazein: Děkuji za názor. Ono je to postavené na reálném obrazu. Při krupobití bylo vidět jak skutečně kroupy přeskakují přes mechy. Ten dojem byl vyvolaný tím, že kroupy, které zapadly do mechu se již neodrazily.
Gora: Mech na střeše je možná pro haiku překvapivý, na taškách mé staleté stodoly se mu ale daří velmi dobře.
Dík.
Pavle, přeskakují doopravdy... je to přesné.
Je možné, že i bez prvního verše by tvé dílko bylo velmi zdařilé free haiku. Mech na střeše je pro haiku překvapivý a skvělý...
Gora: Děkuji moc. Čekal jsem kritiku. Mám problém s "přeskakují". Je to metafora nebo není? Např. pokud bych použil termín "přeskočí jiskra" pro začátek vztahu je to jasná metafora. Ale pokud tak popíšu pohyb jiskry? Jiskra neskáče, ale je jiná alternativa?
Radovan Jiří Voříšek
01. 09. 2021hluk - proti tichu (jemnosti, tlumení) mechu, hluk má navrch tím, že překakuje přes mech, hodně dobré haiku
Pavle, to se myslím povedlo.
První verš je /podle mě/ ještě k diskusi.
Kontrast/překvapení v posledním verši je zdařilé... i forma.