Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seod Velkých Bílovic
Autor
atkij
pole skunečnic -
už jen ty nejmenší
stáčí se k nebi
---
rozhledna Slunečná -
"je tu tak čisto" řekla
mezi šluky
v okně nápis FREE -
za záclonou lítají
sprostá slova
29 názorů
Tony, zdravím Tě:))
Ani já většinou nevím, jak jsi co myslel. Ale to je podružné. Měj se fajnově:)
Peter, až tys sis všimnul a kolik očí předtím četlo, včetně mě:)) Díky za zastavení.
Kamamuro, nedělej mi chutě:)
Karpatský knihomoľ
29. 09. 2021Prvá, tá retiazkuje
(že je až ľahké prehliadnuť preklep v druhom slove)
Dôrazný tip
Radovánku, přesně tak. Jsou to senrju. Proto jsem tak dosadila, jen by se slušelo to k tomu napsat:)
Musaši, díky za Tvůj vhled. V době, kdy jsme projížděli mnohá slunečnicová pole, jsem se těm těžkým talířům mohla podívat "do očí" už jen z podhledu.
Tip za první haiku, které je z botanického hlediska přesným popisem reality. Za sluncem se otáčejí pouze ty slunečnice, které dosud nemají opylené květy.
Starším, opyleným slunečnicím ztvrdne stvol v pozici, kdy je květ otočený k východu.
V podzimním dešti
slunečnice dál stáčí
květy k východu
Radovan Jiří Voříšek
26. 09. 2021druhé a třetí mi přijdou sentjúovité, ale no a co? rozhodně mě zaujaly a jsou tipuhodné
Annie, je zřejmé, že to máš v sobě srovnané. Jen souhry okolností nás staví, často bezděčně, do trefně vtipných situací. Sama jsem na ně přeborník:)
Pavle, má poeticko-komentatorská (ve vší slušnosti platonická)lásko. Ještěže ne pouze hezké...jsem tak ráda, že obšírněji... a díky za to.
pole skunečnic -
už jen ty nejmenší
stáčí se k nebi
Myslím, že už jsem to dokázal uchopit tak, jak si to napsala. Je to pole suchých slunečnic a jen ty nejmenší ještě neuschly a stáčí se k nebi. Takže problém je na mé straně. Možná, kdyby v okolí bylo pole slunečnic...
Poezie je komunikace mezi autorem a čtenářem, je snadné napsat hezké...
Ach jo, v tý druhý, to jsem někdy já - jen tím neobtěžuju okolí. Ale cigaretka na čerstvým vzduchu, ta chutná nejvíc... Nojo no... Ale pořád jsem radši, než kdybych se poznala v tý třetí :)
Tip a.
Dane, Jani, Pavle, díky za komenty. Považuji si.
Lubošku, uvidíme, co bude příští sezónu. Krásných míst do konce života:)
Pavle, seriál znám jen podle názvu. Jinak nee.
Slunečnice, tvá verze výkladu je pro mě překvapivá. Domnívala jsem se, že druhý verš je jasný vzhledem k celému slunečnicovému poli.
Člověk sám leckdy paradox, přírodou se kochá specifickým způsobem. Měla jsem, co delat, abych si zachovala nezúčastněný výraz...aspoň chvíli.
Kridla sprostých slov dokážou plesknout do uší i cyklistické helmě:)))Jj.
Mej se fajn.
Mohlo to být senrjú a jmenovat se Slunečná. Manželka a dcery to sledují.
První:
Vždy si tvořím obraz. Po prvním řádku si vytvořím obraz pole slunečnic, pak se vracím zpět, škrtám ho a nahrazuji ho polem sklizených slunečic, to mi vadí. Myšlenka pěkná, asi bych ji zpracoval jinak.
Druhé je skvělé senrjú. Opravdu skvěké! Říká, že obdivujeme přírodu a neuvědomujeme si jak samy přispíváme k její devastaci.
U třetího si představuji, že nějaké sprosté slovo vyletí ven oknem a bude mít křídla.
Díky Jitko, tvoje analýza mého komentáře byla rovněž excelentní.
Pravdu díš, Schwiegermutter není zrovna vzácně se vyskytující postavou v mých reakčních senrjú. Proto jsem trochu váhal, jestli ji mám opět poslat na scénu. Aby třeba nebylo přetchyňováno. Ale nakonec jsem po ní zase chramstnul a v podstatě ji nechal zařvat. Avšak proti množině těchto žen praničeho nemám, se svou jsem vycházel dobře.
A vemte do zaječích... tedy chci říct - vemte to do Zaječí co nejdříve. ;-)
Pánové, tady se rozjela super diskuzní vsuvka. Díky za dovysvětlení. Bílovice a okolí nejen po cyklotrasách a vinných stezkách jsme si dost užili. Původní plán byl Zaječí. Ale to až někdy příště.
Toš...
Já su rozený Charvatčák a tam sa nám řiká Bubeláni.
Fčíl když už su skoro naturazilovaný Hruščan toš su Taláb... :D
Slípák = Bílovičák. Tradiční vzájemné škádlení mezi sousedními sídly/vesnicemi/městskými částmi... . V tomto případě založené na zvenčí téměř nerozeznatelných jazykových rozdílech (slépka x slípka).
Benetko, schválně - jak oni říkají vám?
Efekt palečnic
vše přiznává ve verších
Mydlář se šklebí
Tchyně výřečná
spousta nervů mu tekla
nedal nůž z ruky
Těhulky dost prý
hlavně ráno blinkají
říkala Nova
atkij...
To je místní kolorit... :D
Příběh etikety velká slípka:
https://www.etiflex.cz/poradime/marketing/slipka-a-kun-slavi-svetovy-uspech
Díky všem a přeji příjemný víkend. Má se vyčasit, takže...
Slípák? Co že to? :)))
Toš...
Newim eslivá je tu nejaký Slípák! Ale esli jo toš mosí byt nadšený... :D
po vinařské trati
na Modré hory
burčák láká...:-))))))))))))))))))))))
Senrju velmi vtipná... slunečnice (na sklonku) také...