Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAž přijdeš na svět
Autor
Marcela.K.
Věděla jsem, že se mu nevyhnu. Ne, nešla jsem mu naproti. Naopak.
Vím jak vypadá člověk v objetí nemohoucnosti. Tolikrát jsem stála u lůžka, kde oči prosí, když ústa nemohou. Často jsem svou hlavu pak držela na sesterně u stolu v dlaních a kousala se do rtů...
Už dva roky myslím na ty modrobílé holky, kterým jsem stávala po boku. Přemýšlím, jak bych zvládala tu únavu, která by mě doprovázela domů. Jak bych chránila své blízké, jak bych dokázala usínat beze strachu, i když vím, že smrt není zlá. Co je zlé - to je umírání...
Také nerozumím zemi ve které žiju.
Ano jsem očkovaná zdravotní sestra v důchodu.
Když se mě můj lékař ptal, zda budu chtít oočkovat proti Covidu, řekla jsem mu : "Ano, na očkování snad neumřu. To, jak by to dopadlo, kdybych se nakazila bez očkování, tak tím si tak jistá nejsem."
Když jsem studovala na zdravotní škole, napsala jsem básničku, která dokonce byla jednou z těch, které můj češtinář poslal do soutěže, kterou jsem ve své kategorii v celostátním kole vyhrála.
Tady je :
Až přijdeš na svět
Až přijdeš na svět
hned po čtvrtém dni tvého života
ti vpravíme do těla imunitu
pomoci očkovacích látek
Nemusíš se bát obrny
spalniček
záškrtu
tuberkulozy
černých neštovic
Snad
než dorosteš
vynalezne někdo i sérum
proti rakovině
a lhostejnosti
Pak ti zbude už jen strach
o lidi
se kterými žiješ
***
Nikdy by mě nenapadlo, že jednou - za víc jak čtyřicet let - budu mít strach o lidi, kteří se nebudou chtít nechat naočkovat proti nemoci, která umí zabíjet.
16 názorů
Marcela.K.
08. 12. 2021Bohužel...prostě to nechápu. Kolik lidí teď, především díky internetu, má patent na rozum.
Marcela.K.
01. 12. 2021F.M.R.C. díky. Mám syna ve tvém věku. Naštěstí věří mámě ;-)
Toto dílo mluví,mluví mezi řádky.Je v něm hloubka.Myslím ,že si z něho můžeme něco vzít a pochopit.
Marcela.K.
30. 11. 2021Bixley, kdybych nebyla naočkovaná, asi bych dnes byla jinde... díky očkování jsem v teple, doma.
Moc hezký text spojující prózu a poezii s velkou výzvou. Máš pravdu, jsme očkováni za život proti mnoha nemocem, tak snad nás i toto očkování ochrání. Doufejme.
Marcela.K.
25. 11. 2021Abakus, K3, díky za porozumění. V šestnácti mě nenapadlo, že píšu až tak "nadčasový" text.
Marcela.K.
25. 11. 2021Alegno, omlouvám se za zkomolení nicku. Mozek mi to "přečetl" jinak a jako staré zdravotnici mi snad tu Algenu odpustíš ;-)
Evženie Brambůrková
24. 11. 2021Lidé samotní by se možná víc stmelili, kdyby do nich pořád někdo neryl.
A také ta propagace hodně kulhá. A my, starší, bychom měli jít příkladem.
báseň sa mi páči a asi je nepríjemné, že je aj po rokoch výsostne aktuálna. U nás očkovanie rodinu nedelí, ale nájdu s k tomu iné veci.
Algeno, kdybych nebyla naočkovaná, asi bych teď neseděla u počítače... Mrzí mě také, jak otázka očkování rozděluje i lidi v rámci rodin.
Marcelko, díky za tvé dílo .... nikdo nevíme, co bude, ale zatím o ničem jiném, co by dávalo naději nevím .......
Annnie, jistě, dokonce naočkovaného může přejet i auto.
Bůh nám dal rozum a ten bychom měli používat.
Vím o čem píšu. Vím jak vypadá člověk s tracheostomií na kyslíku...
Marcelko, bát se můžeš i o lidi, kteří se naočkovat nechali. Není žádná záruka, že je očkování ochrání. Nemoc mutuje a je zcela nepředvídatelná. Pánu Bohu poručeno.
Báseň se mi líbí, tip a.