Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVětrolam
Autor
MilanH
Když z okna,
vyhlédl
viděl větrolam
s topoly
Topoly vždy
dětství mu
připomněly
Topoly
a rozlehlé
jihomoravské
roviny
táhnoucí
se až k Pálavě
To vše k němu
patřilo
to s ním rostlo
i srostlo
v jedno tělo
24 názorů
Já pocházím z Pasohlávek a děkuji za komentář moc mně potěšil a hezký den kadeřavá :-)
Narodila jsem se ve Znojmě a žiji u Uherského Hradiště báseň krásně vystihuje tento kraj -zavoněla
Já děkuji moc se obsáhlý komentář moc mne potěšil :-)
ano konec je lehce pateticky :-)
a hezký den přeji Backovsky
Jakug Deml měl rád topoly, že rostou přímo do nebe. Jedna báseň Patricka Kavanagha se jmenuje Poplar memory (Vzpomínka na topoly). Začíná:
I walked under the autumned poplars that my father planted
on a day in April when I was a child atd, je v Antologii Irské poezie - Vzdálené tony naděje (z roku 2000).
Báseň Větrolam se mi zdá také velmi dobrá. Neobvyklá větná stavba, i lehce patetická pointa, prostě úplně je vidím, topoly v krajině.
Výborná.Promlouvá do duše.Člověk zjihne a vydechne...a udělí tip.Jo,povedená.
topolovou alejí se kolébá dítko...mhouří víčka do sluníčka a mává...vida, tvoje řádky probudily i moje dětství...byť krajina byla severočeská...
Milane, to je krásný a živý obrázek z jihomoravské krajiny. :-))). TIP Sloupovité topoly (topol černý vlašský), rostly u nákladového nádraží v Praze na Žižkově, alej těchto topolů bývala i u cesty podél Nového židovského hřbitova. Topoly jsou skutečně krátkověké - u nákladového nádraží zbyly už jen čtyři a byly nahrazeny topolem bílým (lindou). Z aleje u hřbitova zbyl jediný topol a byly vysazeny nové stromy.
Vážně? Já pracuju v AQM :)) ten moment, kdy vjíždím do Pasohlávek a u závory kouknu na jezero, v pozadí Pálava... je tam nádherně.
Děkuji já jsem bydlel v Pasohlávkach :-) a děkují za krásný komentář :-)
Moc krásné, na Pálavu mám dokonalý výhled každý den v práci. Ani po letech se ten pohled neomrzí - jezero, topoly a Pálava - domov. *
Také mám své oblíbené topoly u Dubé.
To rozhodně a tom není pochyb :-) Kočkodane :-) a co vrby ? Hezký den přeji :-)
řeknu to na rovinu – jsem skálopevně přesvědčen, že topoly hrají důležitou roli i v životě vodníků. ;-)
dievča z lesa
03. 01. 2022krásne ...***
Mně to připomělo dětství a ilustrované ruské knížky přeložené do češtiny, kde se o topolech - větrolamech psalo. Ale sloupovité topoly měl rád i Napoleon. Nařizoval je sázet kolem cest, proto se jim říká napolenské.
Buhužel ony topoly - větrolamy jsou velmi krátkověké stromy. Na sídlišti, kde jsem prožila dětství už žádné nezbyly. Rostou tam nadále pouze topoly bílé, zvané linda. Tip.