Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seexkurze / hladinou
Autor
Luzz
šest tisíc metrů pod mořem
tu tmu si už nepamatuješ
ale i přesto bys rád -
- o hlubinách oceánů víme méně než o měsíci -
v očekávání primitivních forem života
a zárodků potravních řetězců
nacházíš vysídlence moderního světa
možná se tam na dně ukrývají rozsáhlé krajiny
dosud neprobádané ekosystémy
existují nezávisle na tobě -
(jak bolestné; jak uklidňující)
a i když vše zmapuješ zanalyzuješ pochopíš zákonitosti
dovnitř nikdy nepronikneš
vědomí návratu tě drží v bdělosti -
jak se vzdaluješ a stoupáš
pozvolna zapomínáš ztrácíš zájem
- přerod od absolutního pohlcení
k naprosté lhostejnosti
tě vlastně už neděsí
nádech
opouštíš cizí tmu
aby ses mohl vrátit do té své
24 názorů
Pěkně napsáno. Chválím tematické zaměření na přírodu a na její moc, kterou člověk nepřekoná, i když si to často bláhově myslí.
Začátek tě uchopí a pak čteš až do konce.Skvěle podané,zaujme okamžitě.Pa rá da.
líbí se mi ta cesta -
a i když vše zmapuješ zanalyzuješ pochopíš zákonitosti
dovnitř nikdy nepronikneš
opouštíš cizí tmu
aby ses mohl vrátit do té své
:) super čtení, celé, díky
m, dělala jsem si legraci. samozřejmě, že vím, co je to normální báseň - je to přesně taková báseň, kterou nejsem schopná napsat.
"možná se tam na dně ukrývají rozsáhlé krajiny dosud neprobádané ekosystémy"
Navíc i výborná a překvapivá pointa "opouštíš cizí tmu
aby ses mohl vrátit do té své " celé hladce uzavírá. Cesta z hlubin oceánu do vnitřní krajiny člověka.
- o hlubinách oceánů víme méně než o měsíci -
(jak bolestné; jak uklidňující)
Tak tyhle dvě, nebo i třeba níže podstrčené bys vyřadil? Nebo ještě jinak?
Vrtá mi hlavou ve spodní části:
jak se vzdaluješ a stoupáš
pozvolna zapomínáš ztrácíš zájem
Či tuto pasáž naopak nechat. Promiň, jsem zvědavá a ani na čerstvém mrazu mi to líp nemyslí.
Můj rozum je notoricky mdlý. Vsuvka je část sdělení umístěná obvykle mezi uvozovkami/interpunkčními čárkami/avšak nenutně striktně oddělena na uvedené způsoby myslím si, část sdělení vybočující z gramatické stavby věty a s rozvolněnou souvislostí s ohledem na obsah základního větného sdělení.
Příručka praví, vsuvka není větným členem věty.
Co je to normální báseň, už vůbec nepoznám. To přiznávám pravidelně.
dík všem.
silene, s tou nezodpovědností... ehm, nebudeš na písmáku jediná.
majaksi, skoro normální báseň... to fakt netuším, co si pod tím mám představit
norsko, nevim, tady zrovna té geologie moc není. a vůbec, s geologií na mě nechoď. nejsem žádnej bláznivej geolog.
Thea v tramvaji
15. 01. 2022Dobrý ponor! Je to tak, hlubiny jsou složité na prozkoumání. Jakékoli.
Vzhledem k tomu, že je z nonstopu, nehledej v připojeném komentáři valnou logiku, ale víš, co mi hned?
Atlantis ve světle moderní vědy.
Tedy asi tak šest tisíc let pod hladinou, co jsem četla, ale dodneška s ní mám podloženou nohu postele, jestli nebudu chytřejší.
Výsledek? No, ehm, tu tmu si nepamatuješ.
Provizorní závěr: Byl skvělý nápad proříznout hladinu. Osvěžující jak návštěva koupelny, jenom prosím tě... jakkoli by ses ráda zbavila svého moudrého čtenáře, dřív než za měsíc mě do výškového tábora neposílej.
Konec nezodpovědného vstupu.