Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se30. 9. 2004
Autor
rebecca13/CM
30. 9. 2004
ten den byl černej, jako prostředí v Autocadu.
na monitoru očí mi svítily u silnic, stejně jako na počítači, jen bílá čísla v obdélníkových hranicích pozemků, schematické obrysy domů, zdí či oken, a výjimečně lidí, psů, stromů nebo aut. to tehdy, když jsem si je kvůli lepšímu pochopení měřítka v zástavbě osadila do terénu jako pomyslnou stafáž. ve výkresech to děláme často. především kvůli záměrnému odpoutání pozornosti osob rozhodujících o našich projektech (leckterý úředník se už nejednou nostalgicky rozplynul nad propracovaným modelem auta, ve kterém jezdil jako dítě, a neuvědomil si tak obludnost nově navrhované konstrukce v pozadí).
projektujeme bez přestání. na cizích parcelách za cizí peníze pro cizí lidi. nechtějte po projektantech osobní přístup k vektorovému zobrazení vektorového zobrazení pomocí vektorového zobrazení. obdélníky, polygony, kružnice, elipsy. i lidé ve výkresech jsou jen shluky nepravidelných křivek, které jsou určeny geometrií, barvou, typem čáry a příslušností k hladině. dohromady tvoří bloky, skupiny, hladiny nebo externí reference. s těmi může být manipulováno různými způsoby: mohou být měněny, otáčeny, kopírovány, rozbity, zneviditelněny, smazány, odpojeny.
ten den byl černej, jako tučný písmo, velikost 10, ve stylu Times New Roman,
kterým byla napsána listina s razítkem Okresního soudu Praha - západ (mimochodem se jedná o budovu s parcelním číslem 1852/15, sestávající, míněno půdorysně, ze čtyř navzájem spojených obdélníků se symetrickými polygonálními výběžky, vždy v místě jednotlivých vchodů, tj. vždy uprostřed delších stran všech čtyř obdélníků).
černá barva písma nám nekrofilně oznamovala, že náš nepravidelný bílý lichoběžník s miniaturním obdélníčkem s parcelním číslem 723 v katastrálním území 620351, bude prodán, aby byla následně uspokojena pohledávka jakéhosi čtverce s parcelním číslem 2567/12 v katastrálním území 727873. tomu ale ve skutečnosti nedlužíme peníze my, nýbrž shluk křivek pochybných vlastností a nepravidelného tvaru, který nám před dvěma roky, pozor 3D upgrade: onu padající krychličku, stihl prodat. advokát nám vysvětlil, že jde zřejmě o pochybení soudu.
ten den byl černej jako nepravidelnej osmibokej oboustranně kosenej hranol matným lakem natřený rakve s ornamentálním kováním, kterou má na jednom rameni kolikachcete-cípá hvězda Arnolda Schwarzeneggera při jednom záběru v posledním Terminátorovi, zatímco černým válcovitým tělesem s několika zajímavě řešenými prostorovými výčnělky střílí do shluku nepřátel.
30. 9. 2034
ten den byl černej, jako prostředí v Globalcadu.
skupinky nažloutlých nepravidelných vyrendrovaných prostorových plošek ve tvaru lidských těl nerozlučně spojených s modrými vyrendrovanými ploškami svých mobilních telefonů pulsovaly spolu se svými vozy po úseku dálnice D-1 s parcelním číslem 4572/19. na monitoru obrazovky vypadaly jako bakterie nebo v lepším případě mravenci.
do podrobnějšího vyhledávače signálu jsem zadala telefonní číslo toho šmejda, co nás před deseti lety připravil o barák a zmáčkla ENTER. jedno z blikajících světýlek zčervenalo a potvrdilo povinnou identifikaci. nepřejte si vědět, co jsem pak z pozice manipulačního programátora telekomunikačně-demografických vazeb zadala pomocí několika dobře mířených úhozů na klávesnici. červené světýlko na nepatrný okamžik vybuchlo. ve středisku monitoringu bezdrátových komunikací se v bakteriálním řetězci přiblíženého družicového snímku oblasti objevila miniaturní černá mezera.
okamžitě se rozdrnčel výstražný signál. rychle jsem naklikala osvědčenou kombinaci úprav rendrování povrchů čerstvě nekrotických tkání. Globalcad opět nezklamal. na monitoru se objevilo předpokládané FATAL ERROR. teď už nikdo přesně nezjistí, čeho se ten člověk tak strašně lekl.
omluvila jsem se za chybu do telefonu. „stane se“, zabručela skrutátorka z oddělení selhání životních funkcí, „taky nám to tu někdy blbne…“ ušklíbla jsem se protáhla si klouby. z telefonu ke mně ještě stihlo dolehnout: „Ještě maličkost, nastavte si propříště kratší interval pro autosave, ano?“
15 názorů
Ono se traduje, Hubo, že Brodovi Kafka dal ty texty, protože spíš tak jako počítal s tím, že je nikdy nespálí, ale že se o ně velmi dobře postará, ale celé to touhle akcí získalo ještě takový zajímavý příběh. Dneska by se řeklo, že to byl marketing jak Brno.
Změny velikosti písmen mě rušily. Odborný názvy jsem zprvu vyhledával, pak už se mi nechtělo, tím pádem jsem ztratil nit. Proto ani nedokážu posoudit zda se jedná o "plnohodnotnou" povídku. Zajímá mě tedy jaký je rozdíl mezi plnohodnotnou a neplnohodnotnou povídkou? Buď to povídka je, nebo není. Neznám jinou volbu. Tady jsem se nedokázal soustředit, pro únavu. Takže tu volbu vynechám. Text bych hodnotil jako experimentální.
b: děkuji. většinou zapojuju do hry nějakým způsobem i grafiku
blacksabbath
27. 01. 2022pro jaryn von schumbark....vynech to rejpání
blacksabbath
27. 01. 2022zajímavě napsané.....
o: máš pravdu, úplně ve všem. já jsem drzá, když je to potřeba. vždycky jsem byla. gora mě pozvala do redakce prózy, její kritika mi přijde cajk, žádné velké pochvaly v tom nevidím, možná zastání. tvoje kritiky jsou fajn, nadoraz. děkuji.
g, j6: mám ráda experiment, úpravy textu do toho patří
bylo to psáno podle pravdy. v našem zákoníku existuje soudcovské zástavní právo. má právo přednosti před kupní smlouvou a cca 7 právníků z 8 nevěřilo, že se něco takového může u nás stát. Navíc - tři roky zpětně. Seberou vám nemovitost ani nevíte jak.
Psala jsem to v roce 2004 hlavně jako boj proti špatnejm realitkám a externím soudcům, kteří valnou většinu života tráví na Kanárech.
Po formální stránce pro mě trochu okatě "na efekt". Malá písmena na začátku větných celků to graficky ozvláštní, ale zase snižují přehlednost. Jinak jsem většinu textu louskala s námahou, pomalu, ve snaze "přeložit si" pro sebe, o čem se vlastně mluví. Je ale možné, že na vině je moje technická zaostalost. Každopádně když jsem pochopila, co se asi dělo, příběh se mi vlastně dost líbil. A ze stylu na mě padá pocit čehosi chmurně studeného, odlidštěného, což byl asi záměr.
Dobře že jsem to četla, asi už víc chápu, proč nečteš moje texty. Ty tě opravdu nemůžou bavit .-)
Experimentální forma... plnohodnotná povídka, jak se zmiňuješ, tento text i přes nezvyklou úpravu vět a fontu podle mě je.
Zaujaly mne specifické názvy z projektantského oboru, máš bohatou slovní zásobu.
Ponurá vize sci-fi "mstitele" by se jistě zapůsobila i v běžném písmu a tvaru...
rebecca13/CM
26. 01. 2022Kafkovy povídky - když jsem četla, podstatná část z nich byly jen jakési črty, nejkratší měla jen několik vět. Nevím tedy, co přesně je plnohodnotná povídka. Dneska by mu to na pìsmáku evidentně neprošlo :)
pardon... před 18-ti lety...
rebecca13/CM
26. 01. 2022Děkuji za reakce. Dnes už mě to netrápí, vložila jsem pro autora Sousedek. Psáno před třinácti lety. Dnes bych to napsala jinak nejspíš. Ale díky.
dobrý sestři. připomnělo mi to povídku, jmenovala se tuším "nakresli mi červený čtvereček" možná tam byla jiná barva, jsem barvoslepej takže tohle neřeším, napsal to Regis tady na Písmákovi, ale koukám, že všechna svá díla smazal, tak by se dalo asi poohlédnout leda jinde (třeba ho kontaktovat, nevím).