Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJAK JSEM BYL U BÁSNÍKA VLADIMÍRA
Autor
Dan TM
JAK JSEM BYL U BÁSNÍKA VLADIMÍRA
Ten den prošla Příbramí chumelenice. Sněhu však nezůstalo, hned roztál. Přesto člověka sužovala vlezlá a protivná zima, foukal totiž ledový vítr.
Tento den jsem vyrazil do krajiny, která má neobvyklé kouzlo, malebnost a zvláštní tichou pokoru. Už to nejsou Brdy, kde žiji a ještě to nejsou Jižní Čechy, kde si vždycky nejvíc odpočinu. Je to kraj Petrovicka, kraj kamenů, rybníčků, hájků, chudých políček a kamenných křížů u cest.
V tomto kraji žije a svými básněmi a texty jej žehná básník Vladimír. A k tomu jsem jel, abychom sdíleli své myšlenky, hledání, radosti a jen jako by náhodná setkání s lidmi, které milujeme nebo jim odpouštíme. Nebo obojí.
Ještě je tak daleko do jara! A syroba z polí je stále pod zmrzlou krustou.
Jak rád voním k zemi. Jak rád cítím vůni oraného pole, lesa, louky…
Vladimír mne pohostil skvělým obědem. Sedíme naproti sobě a myšlenky tečou svobodně a volně. V jeho kuchyni se hřejeme v příjemném teple kamen.
Vladimír žije v chaloupce po svých prarodičích. Kousek odtud, u kostela, jsou pohřbeni prarodiče mé ženy Dáši.
Jsme tu doma. Ať se děje, co se děje. Ať jdou režimy, revoluce, vojska, válečné fronty, pandemie, letní vedra i hrozivý mráz, my jsme tu doma.
Bohu díky!
12 názorů
Jarmila_Maršálová
12. 02. 2022někde v poznámkách pod čarou jsem pochopila, o kterého básníka se jedná... jednou mi přišel email, tak si říkám, že odpovím se vším všudy, no a zase nic, sakra a to byly do loňska Sedlčany hodně blízko...
Moc jsem se těšila na to, že onen Vladimír byl buď Vladimír Holan nebo Vladimír Vladimirovič Majakovskij. Ale jistě i jiní Vladimíři mohou být skvělými básníky.
Hezká literární náladovka. Tip.
Nechci se upínat k výrazům jako hustý nebo dost dobrý, ale nemůžu si pomoci. Slušný!