Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽIVÝ PLOT
Autor
ALFONS
ÚNOROVÝ SVIT
STARÝ MRTVÝ ŽIVÝ PLOT
VÍTR PROČÍTÁ
22 názorů
Tak to jsem velice potěšen. A často (možná více než je zdrávo) se budu k tomuto tvému komentáři vracet. Je prostě u srdce zahřívající. :-)
Ještě jednou díky.
Myslela jsem samozřejmě to tvoje dílko :0). Aleny "Hnízdo" mě zase dostalo tím, jak se na tak krátkém textíku mísí obrazy z různých ročních období, až to ve mne vyvolává chaos...
Lenochode ikdyž si nejsem jistý zda se tvůj komentář týká médo dílka, nebo toho co napsala Alena, jsem rád, že to tady žije. :-) díky
Mě se to tak líbí, že bych za tu jednoduchost a zároveň bohatost nejraději dala ještě jeden tip, kdyby to šlo :0)
Aleno, tou básničkou jsi mě tedy dostala! Trvalo mi to jak lenochodovi, než jsem se zorientovala v ročních obdobích... :0)
Alenakar pokud se tak stane, bude mi ctí. A až mě mrazí v zádech z toho, že víš, že onen mrtví živý plot je skutečně z pámelníku.
Alfonsi, napadla mě ještě další variace. Možná ji zveřejním a uvedu tě jako spoluautora.
Hnízdo
Pámelník zmrzl -
Křik ptáčat zní z mrtvého
živého plotu
Líbí se mi spojení starý mrtvý živý plot. Tip.
A variace:
Jako duch stěnou
dál mrtvým živým plotem
prochází vítr
Radmilo Marie i já Vám děkuji. A velice mě těší, že jste přesně vystihla můj myšlenkový pochod.
Radmila Marie
20. 03. 2022souhlasím s Vámi Alfonsi: STARÝ MRTVÝ ŽIVÝ PLOT není totéž jako odumřelý živý plot, vaše verse je více srozumitelná, více mi říká co vidíte, z mého pohledu skvostně spojeno. Děkuji.
je to slušné haiku, Bašó by se nestyděl
K3 a PavelK polepším se :-)
Nicméně obrat starý mrtvý živý plot si vzít nenechám, neboť je zmého pohledu skvělý. A ikdyž uznávám, že odumřelý živý plot je mnohem uhlazenější výraz, nevystihuje zcela přesně, to co jsem chtěl vyjádřit.
S pročítám si nevím rady, třeba BOJUJE, VÍTĚZÍ, DRZE RVE?
Umění haiku je napsat to tak, aby se metafora utvořila až ve čtenáři, tím myslím to vítr pročítá. S úpravou K3 a nahrazením toho pročítání by to mohlo být hodně dobrý.