Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setoho života - směska
Autor
atkij
rozpršelo se -
v protějším stromě sílí
holubí námluvy
zámecký park -
v nánosu listí už
sem tam fialka
těch barev!
za ztrouchnivělým plotem
záhon krokusů
u rybníka -
sotva sedla hned vzlétla
za ní dva kačeři
toho života
v rozkvetlém vřesovci!
prababiččin hrob
15 názorů
Máš to krásně barevné. Tvým haiku většinou rozumím na první dobrou ;)
Z tohoto souboru je pro mne nejsilnější ta poslední.
Děkuji vám, milí, za postřehy, názory a poděleníčka.
Specialní poděkování Tobě, PavleK(už mi také konečně připutovala B. je kočka, dlouho poptaná na Trhu knih:)
Přeji (jak jen to jde) klidné, smyslů plné velikonočni svátky.
připomíná mi to sobotní procházku s vnukem...zdi hřbitova minul sice bez povšimnutí, pochopitelně...ale pro pojímání kachniček se nemohl odtrhnout...
Zlobí se Twain Mark
tvůrčí krize, pryč, huš huš!
či buď chcípalka
Brouka Pytlíka
pověst nemehla hnětla
často láteřil
Vznikne zygota?
lásko, moc to děcko chci...
i já, šeptá Bob
1. 3 řádek 6 slabik.
2. 2. řádek 6 slabik, 3. řádek 4 slabiky.
3,4,5, nejsou haiku.
Za 1,2, dávám TIP i když nesplnují podmínky, dájí se upravit. Hezky se mi promítlo.
Před chvílí kulhal po dvoře náš kocour. Někde se porval o kočku. Život má teď nezadržitelnou sílu. Mě se moc líbí, jak jen ten tvůj blok haiku tématicky celistvý, včetně názvu (to směska vyhoď nech tam jen Toho života).
Nejvíc se mi líbí:
u rybníka -
sotva sedla hned vzlétla
za ní dva kačeři
Je to napsané s dynamikou. Jo, to je přesně ono! Ano, poslední haiku o prababičině hrobu je působivé má skvělý přesah, ale podobné věci se občas objeví. Tohoto si ale cením, protože to je velmi běžný obraz v tomto období, nebývá zpracováván a není lehké ho přenést do haiku tak, aby působil autenticky.
Není to směska, je to skvělý sezóní blok!
Čo mi najviac bije do očí, že sezóna je tu zrejmá, tak ako prvé so štvrtým (vtáčí motív), má aj druhé, tretie a piate haiku spoločnú črtu - prebúdzajúci sa život v podobe kvetov v kontraste s objektmi, ktoré už vplyvom času majú ten svoj za sebou (spadané lístie, trúchnivý plot, hrob) a dali by sa charakterizovať aj ako tradičné wabi-sabi prvky v textoch.
všechny obrázky jsou ... wow....
Teď jsem pozorovala datla. Byl ode mne tak tři metry. Je velký, černý s červenou čepičkou a má hóódně dlouhý zobák. Je úžasný.