Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJ S I
Autor
Lami
Jsi jasný den
i noc potemnělá,
součást mého těla,
jsi romance i chtíč,
jsi cukr, taky bič,
jsi zámek a já klíč.
Jsi venku, uvnitř v domě
jsi všude okolo mě,
vždy se mnou i když pryč.
Jsi louka posečená,
v níž mezi stébly sena
vykvetl petrklíč.
14 názorů
Pátral jsem na netu a našel jeden druh, který kvete v červnu a červenci.Příroda je mocná čarodějka.Jo, a kvete žlutě.
Jenže - tohle není přírodověda - a ve světě veršů smí být leccos jinak...Musí zde převládat volnost-svoboda-fantazie...
K čemu se omlouvat za svůj dozajista správný názor?Já to ani omylem nepožaduji a kritiku přijímám.Máte úplnou pravdu.
Omluva: mam brat vyznam veci a ne doslovne obsan - a metaforu znicit svým komentem... no : snad se ještě stihnu polepšit...?...:-)
Pohlazení po duši.
Možná fráze již vžité...až na některé vskutku procítěné...přesto nelze odolat srdečné upřímnosti z díla čišící. Je to poezie v pravém slova smyslu.
to isté,čo koment RJV.Posledné tri riadky sú fakt fajn,prvá neprináša žiadne nové významové vrsty
Jsi louka posečená,
v níž mezi stébly sena
vykvetl petrklíč.
- Což se v přírodě sice nestane – ale čte se to moc pěkně
Pokud by v básni bylo méně mě, také krásný sen/jasný den je všední...uvítala bych malé změny, i tak tip...
Druhá půlka je pěkná. První využívá osvědčená a mnohokát použitá poetická vyjádření. To je škoda.