Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOn
30. 05. 2002
6
0
1256
Autor
Lovecraft
On
Starý zapomenutý obraz v rukou mám...
Temnou nocí prohání se,
byl tu vždy a bude více
Na temném hradu žil a žije
a já v noci když vlk vyje
Jeho stín ve snu vídávám...
Stvořil ho snad něčí žal?
Jak když na podzim padá listí.
Nikdo neví kde se vzal.
Jak když vítr v chodbách piští,
slyším jeho hlas.
Byl tu,
bude zas.
Nikdo nezná jeho jméno,
nikdo ho nikdy neslyšel.
To, co viděl bylo temno,
když ze stínu nevyšel.
A já stále ve svých rukách
držím obraz do temna.
Stvořen on byl v strašných mukách,
dálkách, hloubkách inferna...
To jsem moooc ráda, že se mnou souhlasíš. :-) Bála jsme se, že tě tím názorem naštvu, ale já si nemůžu pomoct a nakonec stejně vždycky řeknu, co si myslím. :-)
Babetka: Myslím, že se s tvým názorem můžu plně ztotožnit. Právě o to mi šlo snažit se popsat určitý svůj pocit, či pohled na svět.
Jinak jsem moc rád, že na písmákovi jsou lidi jako ty, co chápou poezii tímto způsobem...
Zdravím,konečně jsem si udělal čas,i když už sme o tomhle mluvili dřív,teď myslím,že mi to otevřelo širší spektrum chápání.
Líbí hafec,ale chce to pokračovat.
P.S:Že je to Vrube...??:-))))
Mě se to líbí, protože ty verše ve mě vyvolávají příjemné pocity tajemna. Jen nevím, jestli jsem schopná tuhle báseň správně pochopit. Nemyslím si totiž, že to u nějaké básně jde. Vždyť nikdy nemůžeš přesně vědět, co měl autor na mysli, když ty verše psal. Prostě se necháš jen unášet slovy a vytváříš si v hlavě vlastní obrazy, zvpomínky, pocity, které ti ta slova evokují. A v těch verších najdeš jen to, co tam hledáš. Jak víš, že jsi našel právě ten autorův "smysl"? Ale to je jen můj názor. Každopádně tipík za nápad a zpracování (a taky za ty pocity, co tvoje báseň ve mě vyvolala :-) )
Tohle dílo je docela zajímavý a jak určitě sám víš, není lehký ho úplně pochopit. Já nejsem v tomhle oboru zcela znalej, takže tě nemůžu nijak moc soudit, každopádně piš dál.
Ta posledni sloka me privedla nekam do prazdna nevim asi se mi nepodarilo uplne proniknout...
Skvěle jsi vystihnul můj pohled na svět. Člověk sice můsí dlouho přemýšlet u některých pasáží, než přijde na smysl ale snad se mi to povedlo....každopádně tip *.
(PS:Není to náhodou napsáno po přečtení Lovecraftovi povídky Vyděděnec?)
Když jsem si to přečtl po několikátý, začal jsem odhalovat chyby ve zpracování, což je škoda. Ale každopádně je to skvělej nápad a myslím, že takovejch projektů tady moc nenajdeš. Po dlouhým rozmejšlení jsem si řekl, že ti tip nedám... sorry. Ale líbí se mi to.
věrné nicku famózního spisovatele :) ale je třeba se v lecčems zlepšit.. každopádně pro temné věci mám slabost *
V této básni jsem se znažil zachytit ten "smysl", možná na úkor propracovanosti básně jako takové. Je to jako v prologu, "Nestačí, to jenom přečíst, to je totiž jednoduché, je potřeba to POCHOPIT !".
no....napad dobry, jen bych to zkusila nejak jinak zpracovat...a ten prolog mi prijde skoro hezci...promin....