Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO malý okamžik blíž konci světa
Autor
supizmus
Po západu slunce
utichá les
potok zpomalil svůj tok
vánek jemně hladil stébla trav na loukách
lidé ve městech se vraceli do svých domovů
nad tím vším pokojné ticho
Něco krásného se končí
a nic dalšího už nepřijde
10 názorů
Zeanddrich E.
06. 07. 2022Ten závěr se mi nelíbí,..., ale jinak hezké..
Líbí se mi slova Ludvíka Armbrustera o smrti v kontextu s japosnkou filosofií. v knize Tokijské květy. Tvá báseň mi tu sílu myšlenky připomněla.
Les žije nocí. Od potoka chlad a zvířata. Miluju to zurčení...Někdy nejdou spočítat... Teď chodí bachny se selaty, letos byly později. Je to úžasná podívaná. V noci nespím a ráno špatně vstávám. Někdy, někdy si uvědomím, že umřu a pak už nic neuvidím, všechnu tu krásu, o které píšeš. Ale ona nekončí...
Pak se mi chce plakat.
Ano, pro někoho je to tak. Například pro slimáka, který se jde večer najíst zeleninky, a já ho po setmění ulovím u jeho poslední poklidné večeře... Je to jeden z pohledů na svět a je stejně pravdivý jako i jiné pohledy. Je to zde hezky vyjádřeno, tip.
Nic krásného nekončí, to je jen perspektiva lyrického subjektu. Ve skutečnosti jsou tu krásné věci dál, a to je dobré, stejně jako to, že krásných nepomíjejících věcí je mnohem víc, než může lyrický subjekt vůbec kdy pojmout.
Evženie Brambůrková
28. 05. 2022Bude další krásný den. To ale záleží na úhlu pohledu. :-)))
...až zase příští den. Já jsem pro naději:). Ale máš svůj poetický styl.