Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSeverská růže
Autor
Reistlin
Z říše snů mne pomalu do studeného žití navrací zlověstné vytí. Dveře dokořán a nová bouře se blíží rychlostí šípu. Jeden luk a plný toulec k tomu mě stál celodenní lovení ryb a osm kožešin bílých bestií. Dřeva je u nás příliš málo. Přibouchl jsem dveře. Na zemi leží jemná látka a v ní cosi. Venku rychle mizí poslední zbytky světla a tak znovu ulehám. Dříve však rozbalím jemnou látku a užasle hledím na zmrzlý květ. Květiny skutečně existují? Z promrzlého stonku trny vystupují. Vše dokresluje jeden malý lístek. Usínám se Severskou růží na prsou a její krása vede mne rodící se tmou. Zdá se mi sen?
Snad obchodník byl kouzelníkem, snad byl to skrytý starý kmet, snad daroval mi magický amulet. Kolem mne jen samá zeleň. Vánek, jenž zle neskučí, však jen zlehka šeptá do uší. V trávě sedí dívka opřena o kmen ztepilého stromu. Ještě nikdy nespatřil jsem kmen mohutnější a dívku krásnější. V jejích dlaních klidně leží Severská růže. Její dlouhé vlasy v barvách kmene stromu, v dáli ozývá se tajemný zvuk hromu. Leč hrom nevěstí blížící se bouři, jen mé srdce silnou láskou hoří. Jednou možná řeknou, že má čokoládové oči, kolem nichž můj svět se točí. Sedám si do trávy k dívce. První polibky… po jejím těle nesměle putují mé ruce. Jen zlehka…. Na lukách smích tiše zvoní, jak podkůvky tisíců koní. Jak úžasně zní… Její dech je stále mělčí, má víla je pořád hezčí. I Severská růže zvolna taje, díky ní já otevřel jsem brány ráje. Pomalu zavírá oči své, mně navždy vypálen v mysli její obraz zůstane. Ten nejskvělejší obraz pod sluncem. Bříška prstů přivolají lehké mrazení v zádech, ramenech, bříšku, nohách. Malinká beruška leze výš a výš po křivkách těla. Kdo ví, jak vysoko by chtěla? Nakonec končí na zadečku… a šimrá. Sluneční svit, jenž na ňadrech se třpití, vůně jejího těla stejná jak nejjemnější kvítí. Snad na dlaních zůstávají kapičky rosy, však nejen na dlaních kráska rosu nosí….
Ji-li toto všechno sen, prosím ať není nikdy ukončen. Jestliže budu probuzen, prosím ať láska má vedle mne leží na stejně dlouhou dobu, po kterou věčnost hladiny jezer čeří.
Miluji tě