Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevesmírná úvaha
Autor
aleš-novák
nepochybuji o tom
že na Měsíci existuje život
vždyť se tam
celou noc
svítí
15 názorů
blacksabbath
10. 12. 2022šlendrián!!!.....v době, kdy se má šetřit - voni zapomněli zhasnout...
(...) Ani luna, která dnes vchází po špičkách/ do obdélníku mého okna,/ není táž.// V tom okamžiku, kdy na ni vstoupila/ lidská noha,/ byla již mrtvá./ Umřela před několika minutami,/ jakmile se na její studenou nahotu/ počali snášet lidé/ se svými přístroji. // To, co dnes na obloze vidíme,/ je už jen mrtvý satelit/ a čelisti jeho kráterů/ přežvykují nicotu.// Své strhané růžové závoje/ vláčí po nebi/ a šlape si po nich v nebeském blátě.// Krouží dál kolem naší Země,/ ale už jaksi beze smyslu,/ jako při stvoření světa,/ i s tím železným haraburdím,/ které tam zanechali/ šťastní Američané.
(Jaroslav Seifert, Měsíční haraburdí, Deštník z Piccadilly)
Evženie Brambůrková
09. 12. 2022Včera se tam svítilo tak krásně.
Na to věčný svícení si chtěli posvítit Armstrong a jeho kolegové, ale nic moc se nezměnilo.
Za to svícení ale zaplatí novem, kdy je tam tma jak v ranci...
A mají tam lázně! Jeden známý nedávno odjel na Měsíc do lázní.
To se to svítí, když člov… když nepřijde účet za elektriku…
jo...mají 100% solární zdroj, takže laciné...