Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePovolání svatého Matouše
Autor
Zajíc Březňák
„Stvořit něco z ničeho je umění,“ řekl chlápek, kterému nebylo rozumět.
Přikývl jsem a napil se piva.
„Jak se máte?“ zeptal jsem se slušně.
„Kdo projde úzkou branou, kterou tvoří výsek času a těla?“ pokračoval a stále mu nebylo rozumět.
Někdo jiný oznámil: „Vincent je v nemocnici, už se skoro ulil k smrti.“
„Pít se musí umět,“ prohlásil ten, jemuž ostatní nerozuměli ani slovo.
„Myslíte, že přijde i Ježíš?“ položil jsem otázku všem a nikomu.
„Mohl by třeba proměnit chleba v nové tělo pro Vincka,“ řekl ten, kdo se strachoval o soudruha, jenž padl v nerovném boji s alkoholem.
„Nebo víno v krevní transfuze pro raněné.“
„Vy tomu nerozumíte, kdo z vás ještě může?“ zeptala se servírka.
Všichni jsme začali křičet jeden přes druhého, že ještě můžeme. Probral se i ten, kdo už spal s hlavou na stole.
„To je touha,“ dodala za chůze směrem k vedlejšímu stolu.
V tu chvíli se ve dveřích objevil Ježíš, vztáhl ruku jako na obraze od Caravaggia a ukázal na toho, jemuž nebylo rozumět: „Matouši, bídný červe, pojď se mnou rozsévat semeno.“
8 názorů
Zajíc Březňák
12. 02. 2023No, co se dá dělat...? Děkuji i tak, Zeanddrichu.
Zeanddrich E.
12. 02. 2023
Abych pravdu řekl, v některých Tvých obrazech se ne úplně dokáži vyznat..
Zajíc Březňák
19. 12. 2022Děkuji, Aleno.
Zajíc Březňák
19. 12. 2022Děkuji všem čtenářům za čtení a komentáře.
Evženie Brambůrková
18. 12. 2022Vydařené.
Zajíci, tohle je úrovní vyjádření "jiná káva", byť třeba trojem inspirovaná. Povedená mini, líbí se mi zmínka o obraze starého mistra a podobenství. To je tvá silná stránka, řekla bych.