Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTiší sebevrazi
11. 06. 2002
15
0
2449
Autor
Čajke
K nebi upínají oči
stojí na kraji mostu
samým vzrušením nedýchají
-tiší sebevrazi
Skočí?
Neskočí?
Vrby bláhové ve své chmurné kráse
-pro jistotu stále ve smutečním-
popíjejí na jejich počest
málem po staletí
I Slunce
ten nejslavnější viselec
si s nimi připije na kuráž
a pak se zhoupne dolů
aby se ráno opět
malátně vyškrábal na oblohu
po dalším nezdařeném pokusu
Jen ti stále nerozhodní
dál na mostě čekají
Skočí?
Snad zítra...
včera jsem zrovna šla po mostě, oči však přilákané rozbouřenou řekou... moc pěkná práce :o)
tak nevím jestli je to pochvala, c. Bál sem se, že tam ta práce bude vidět. A vidíš, je:o) ale díky! :))
to já jen tak řikám, když se mi něco hodně líbí a není už moc co říct novýho, protože to už řekli všichni předemnou. vlastně k tomu nemám žádný výhrady. tak teď to víš. je to pochvala:)
Drownedgod
29. 11. 2002
Škoda, že nepíšeš častěji. Snad se již neučíš k maturitě. Vůbec se nějak málo vidíme. Báseň moc pěkná. Vyzrálá. Možná je nakonec dobře, že nepíšeš tak často.
opět děkuju:) vyzrálá?když si to teď čtu tak nevím nevím...ale je asi z mých nej (z deseti kousků je to..docela legrační napsat:))
ale od tebe/vás (na netu je divný vykat:)))si toho opravdu vážím.
na maturu se zatím neučím, i když vím, že bych měl-je nejvyšší čas.při vyslovení slova maturita mě tak nějak zamrazí...snad si nevypěstuju nějakou fóbii.při mojí povaze je to lehký. brr..
Vidíme se teď opravdu málo, škoda že mi to nevyšlo v létě na povodních...taky sem chtěl jet na podzimní expedici, bohužel to opět nevyšlo....mohlo to být hezký;)
Má to cit, hezký (jako vždy), jen myslím, že trošku problematický je pojmenovat to tak, jak jsi to udělal Ty - nějak mi to úplně nejde dohromady s tím věnováním a vůbec s vyzněním, nechala bych to jako impresionistickej dojem, v tom je pro mne největší síla tohoto textu... Chápu, že někoho to může iritovat, že jako nic nového, a to je škoda. Maličko dotáhnout snad...
Štalingrad
08. 09. 2002Štalingrad
06. 09. 2002Štalingrad
06. 09. 2002Štalingrad
06. 09. 2002
skočí?neskočí? odpověď už máme: byl skočen.. při záplavách jednoho pískovcového sebevraha smetla voda s sebou.
jinak díky všem;)
Lucinka18Cl
04. 07. 2002
ač se to nezdá, Slunce je Měsícem (aspoň tedy v poezii) dost ustrkované:) takže měsíc až jindy:)))
díky moc...:)
k Písku mě pojí vztah čistě platonický...moje máma tam vyrůstala a tak jsem tam jezdil vždycky na prázdniny...ale jen tak na týden, takže jsem se Písku nepřesytil...no a taky jsem tam přežíval své nejhorší okamžiky puberty ;-)) je tam fajn-tip na výlet!
panejo:) díky všem za čtení i za kritiky...taky díky za tipy:)))
bogart: máš můj obdiv. Na takovou kritiku bych se nikdy nezmoh...
Tiší sebevrazi dokonce překonali mou lenost a donutili mě přepsat si je spolu s Kýblem mejdla do sešitu. Propiskou! Ano, až k takto neandrtálským činům jsem se snížil, abych se mohl doma kochat poezií...
jsou lidi co považovali za vrchol poezie i ono:
slunce
uťatá hlava se
kuku - kutálí
Tohle przní vše co jiní dělají. Názory na sebevrahy jako základ pro báseň. Panejo. To nám musíte tak oklikou připomínat svou neschopnost pochopit, že kategorie smyslu je intelektuální konstrukce?
Nabo je v tom nějaká káča?
Kdepak. Vrchol poezie je tohle. Dokonalý. Opravdu jo. *
"Další nezdařený pokus..."
Zejména musím pochválit přirovnání a bogardovi bych ráda vzkázala, že je fajn, když se cítí být nejlepší.
*)