Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStesky
Autor
Debbi
Já nechci nic, jen dlouze spát
a zapomenout na příkoří
když viděla jsem tolikrát
jak hloupý strach se touze dvoří
a bolest zištně, bez soucitu
ptává se věcně, ještě jsi tu?
Já nechci nic, jen najít klid
a spát… a snít… a netesknit.
Chci toho tolik? Povězte mi.
Je mnoho stesků mezi všemi
a já… já stesky nemám ráda.
Vždyť z malých velký bol se skládá.
16 názorů
Zádumčivá báseň... první strofa mi připadá nejpůsobivější.
V posledním bych odstranila čárku - Vždyť z malých velký bol se skládá.
F.M.R.C., Litarts - díky za oba názory, je vidět, že každého pohled na danou věc je osobitý. A to je, myslím, v pořádku. Sama jsem trochu tápala, v které části pokračovat a kde dílko stopnout. Nakonec je to tak, jak to je :)
I všem ostatním děkuji za slovíčka. Každé hodnocení je pro mne přínosné. Dá se z něj totiž "odpíchnout" dál.
Ještě přidám ke svému názoru:
V první sloce je řečeno vše, bez zbytečných popisností a vysvětlování. Ty jsou však obsaženy v dalších slokách, ale již jinou, vybočující formou, kde se autorka dokonce obrací i otázkou ke čtenáři. Ztrácí se tak básnivý duch první strofy. V témže duchu by jistě bylo možné v básni dál pokračovat.
To je přesně ten typ díla, který není dobré upravovat, ten se povedl tak jak je. Skvělé!
Radovan Jiří Voříšek
09. 06. 2023v noci nespíš, unaven?
a když ráno vyjdeš ven
nedaří se, cítíš ztrátu?
vezmi si hrst barbiturátů
Brnetka - a víš, že někdy i chci.
Pižák - to bych si nedovolila :)
Po smrti. To budeš dlouho spát. A nebude Tě trápit... Nic! Ale to určitě nechceš!?