Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠedivý kohout (18. část)
Autor
Biskup z Bath a Wells
18
„Nepotřebujete něco?“ zeptala se mě bruneta v sesterském čepci. Byla pohledná, milá a měla zpěvavý hrdelní hlas.
Nejvíc mě zaujaly její krásné černé oči a vlasy.
Čekala na odpověď. Jenže co na to říct?
Potřebovala bych tolik věcí… Pokusila jsem se aspoň o úsměv.
Sestřička mi ho oplatila s profesionální zručností.
„Píchnu vám injekci. Vyhrnu vám rukáv… Hotovo.“
Trhla jsem sebou. „Co mi to dáváte?“
„Něco pro uklidnění.“
Hořce se usměju.
Proč by se obtěžovali s řemeny, když mají oblbující injekce.
Hůl položená na židli mě vyděsila.
Byl tam. Prošedivělý stařec se starostlivým pohledem. První a poslední návštěva, která usedla k mému lůžku.
„Musíš mít hroší kůži,“ zasyčela jsem.
„Proč?“
„To se ptáš? Potom, co jsi mě zmlátil holí?“
„Zmlátil?“ ošil sebou. Ukázal mi pokousanou nohu: „Jenom jsem se bránil.“
„Potřeboval jsem tě dostat do sanitky,“ dodal omluvně.
Pohodlně jsem se opřela o opěradlo. Chtěla jsem slyšet víc.
„Vždycky jsem stál při tobě.“
Chtěl pokračovat, ale hlas se mu zasekl v hrdle.
Překvapeně jsem k němu vzhlédla.
„Miloval jsem tě a pořád tě miluju,“ vysoukal ze sebe.
Zvlhly mi oči. Nešlo to zastavit.
„Něco jsem ti přinesl. Třeba si konečně vzpomeneš.“
Z kapsy vyndal zmuchlaný papír, který rozhrnul do naší svatební fotografie.
Byla to ta, na níž sedíme v parku pod košatým kaštanem a tulíme se k sobě jako dva puberťáci. Lubošovi to neskutečně slušelo, já měla velké černé oči, černé vlasy.
Z fotky sálala naděje, láska, bezstarostnost.
„Když nás fotili, řekl jsem ti, že jsi vrána, co našla strom pro svoje hnízdo,“ zašeptal Luboš, než mi stiskl dlaň s veškerou něžnou naléhavostí, jaké byl schopen.
„Vrána, co našla strom pro svoje hnízdo,“ opakovala jsem do zbláznění. Brečela jsem u toho, Luboš taky.
Vzpomněla jsem si, JÁ si VZPOMNĚLA!
(...)
16 názorů
Tak ti nevím, ale vzpomínka může být i vymyšlená nebo podsunutá. Ještě si počkám.
Biskup z Bath a Wells
25. 07. 2023Uvidíme... ;-)
Jsem na šťastné konce a věřím, že chorý mozek dokáže dělat horror ze všeho, mě by se takový konec líbil, přiznávám :)
Biskup z Bath a Wells
25. 07. 2023Vrány nosí (nejen) SMRT :-)
Biskup z Bath a Wells
25. 07. 2023tak někde se to (snad) potká...
Jak je vidět, tak vrány nenosí vždy jenom holčičky, někdy přinesou i vysvobozující pláč.
No, zvědavost roste. Některé detaily mi nesedí, tedy rozdíl mezi tím, co popisuješ jejíma očima v jednom dílu a jak na totéž vzpomíná v dílu dalším... ale možná je opravdu psychicky nemocná...? Nechám se překvapit.
Tento krimi/psychologický žánr ti sedne, Biskupe!
A do dvacítky už jen kousek:-)). Tak se těším...
překlípek + 2x stejné slovo: Brčela jsem u toho, - brečela
Hezky se to poslouchalo,... že bych tím mohla pokazit něco hezkého.
Covid tam ale nebude :-D
já to chápu ;)
v příběhu, ale používá se i u mučení (analogie k rybaření), nejúčinější metoda jak si někoho pozornost získat je střídat napětí s obdobím klidu. (mimochodem tato metoda byla zcela praktikována za covidu, kdy po zimních měsících teroru, bylo letní období klidu a pohody :D )
Biskup z Bath a Wells
25. 07. 2023Philogyny: tak z toho mám radost
A mi se taky moc líbí, začnu si dočítat pozpátku, někdy to tak dělám i u knih...
Aru, díky za bleskovou reakci. A neboj, tady je to jak na houpačce, třeba budeš spokojený příště.. ;-)
tento díl mě převelice, musím říct, zklamal :D
ale člověk je predurčen k tomu, aby byl neustále zklamáván a jakmile je na dně, tu vysvitne nová naděje, aby...... byl poznovu zcela zdrcen dalšìm zklamáním :D