Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seněkdy
Autor
Philogyny
Někdy chodím do starého kostela
klečím v lavici se svým nečitelným obličejem a
rozbitými vitrážkami prolétají volnost ptáci
pak z nočního nebe padají všichni svatí ti bez křestního jména
---
---
To hnízdo našla v křtitelnici
/ztrácíš se mi za rozbitým sklem/pak je měsíc orloj/ lojová koule past pro křídla/a slunce talíř ze slámy a lýčí/snídáš z něj mraky s urousaným lemem mý spodničky/zpíváš dlaní/Je ť aime//comme la vague irrésolue
křičím tě a nikdo to neslyší, zvláštní
To hnízdo bylo opuštěné
stigmata myšlenek
tvůj sten ručně kovaný čtyřhranný hřeb v černém kmeni dubu svlečeného bleskem
Uroboros? Ježíš?
Jak daleko do luk sahá bosá voda potoka aby se v ní mohlo vykoupat kousek nebe?
eben
ne nebe
eben
nebe
eben nebe eben nebe eben nebe eben nebe eben nebe eben nebe eben nebe eben nebe eben
nebe
12 názorů
Krásné dílo, které nejde i přes množství autorů a děl přečíst jen jednou. Častokrát se dívám na některá vícekrát a nelituji. Oči často nacházejí další půvaby a křivky slov a metafor, které předtím jakoby přehlédly... nebo nepochopily? A opakovaným čtením lze uvidět hloubku tvé krásné poezie...
pro Alegna
Já někdy nevím, co napsat, vždycky cítím něco, co napsat neumím...
tak to máme stejně, zvlášť ty verše, které se mi vryjou do duše, paměti, jako ty tvoje :)
Pomalu si tu přetahuju zpátky básně. Opírám je o zeď a nevím. Taky mám paměť na texty, co se mi líbí, někdy stačí řádek. Moc a moc děkuju. Všem.
Každá zmínka o ruině kostela mi připomene Caspara Davida Friedricha. Tip.
Asi před dvěma hodinama jsem rád poslouchal rozhovor s Markem Ebenem. No a teď (také ne zrovna nerad) čtu tvoje verše. Někdy se to tak sejde...
Někdy mám pocit, že už jsem ty krásné verše četla... a někdy je to pravda ;) Stále je to zážitek, za který děkuju.
Máš jedinečný cit pro slova, metaforické vidění, jsi sečtělá a to vše se skládá v osobitou "vitráž" tvé poetiky.