Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVideopoezie - Irena Mondeková (Gora) - Metabolismus
Autor
Zbora
19 názorů
Já jsem si pouštěl namátkou vícero přednesů známých básníků z poslední doby a bylo to podobné, takže je to tak dnes asi běžné. Něco jiného když je k mání televizní studio a technika ...
Díky za shlédnutí a zájem... nahrávky poezie beru jako zpestření na webu, mne například zajímá, jaký má ten který /zejména písmácký/ autor hlasový projev. A Zborovi díky za dobrý počin, kterého se ráda účastním.
Mi se líbí báseň ale bez tohodle přednesu. Tady souzním s K3 a dadadíkem. Rádio po drátě a nedělní chvilka poezie. Ano.
Zeanddrich E.
před 6 měsíciJe to moc hezké pro mne, celkově; všechno tady... :).
Karle (K3), myslím, že sto přednesů může z básně udělat sto různých básní...:); tady mně osobně i přednes vyhovuje... :).
Přednes je vrcholná kategorie a jen málokdo se ji zhostí tak, aby báseň posunul o kus dál. Pamatuji na recitace v televizi v nedělních chvilkách a to byla opravdu vysoká laťka. Nejde jen o přednes. Záleží na technice, akustice, zabarvení hlasu, jeho přirozenost, výšky, hloubky... Tady se mi zdá, jako by hlas přicházel odkudsi z mlhy...
Ta báseň je opravdu vydařená.
U přednesu mi ta snaha o procítěnost přijde trochu přehnaná. Nějak jsem doufala, že se to takhle už nedělá.
Je fajn, že mají lidé různý vkus, jinak by byla nuda na světě. Mě to sedlo ...
Ano, autorce se celkové ztvárnění básničky líbí, nepotřebuje profi přednes a naopak oceňuje, že výtečný básník, kterým Zbora je, věnoval pozornost její tvorbě.
Marcela.K.
před 7 měsíciTak když už to tu visí - báseň nehodnotím, ale přednes je příšernej. Pokud se to autorce líbí - prosím, ale za mě tedy palec dolů. Recitovat není snadné a málokdo je Lukavský, nebo Preiss, ale tohle je hodně špatný.
Ještě by nám k tomu mohl říct sám autor videa zborýsek :)
proč takhle atd atd
Honzo, překvapil jsi hlavně tím, že má skromná báseňka stála za vyhledání a tvůj čas. Moc děkuji, opravdu... Zajímavá recitace, hudba a obrázek, zvýrazněný "titulky" zapojují více smyslů posluchače. Přeneseně vznikají ony možnosti, o nichž je vlastně řeč v textu.
Dadiku, díky za vyposlechnutí a otázku. Já právě oceňuji, že přednes básníka Zbory se trefil do divadelního cítění/vkusu, který moji tvorbu charakterizuje. A při shlédnutí svého melancholického, ale i nadějeplného dílka Metabolismu jsem si jej opět uvědomila.
Díky všem, kteří třeba ze zvědavosti audionahrávku vyposlechli!
Zborýsku ahoj, tak tys to pojal hodně dramaticky :)
co na to autorka?
mávám ti.... :)