Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Quo vadis

02. 06. 2024
5
10
166
Autor
Slavazaba

 

Svítá, už zase svítá

noc stéká po zdech

ptáčátko něhy pípá

zraněné o vzdech

 

svítá, den rosu pění

nádech a výdech

podpaží kuropění

hořkne mi na rtech

hořkne a korá v jíní

stroboskop reklam v Smartech

 

došli jsme, lásko, došli

nazí a hladoví

můstek, jejž zovou oslí

ten ti to napoví

 

že hořkne a korá v jíní

stroboskop reklam v Smartech

vycházeli jsme jiní

došli jsme high tech   .   .   . 

 

 

 

 


10 názorů

toot
před 2 měsíci
Dát tip

Proti gentivnímu ptáčátku nic nemám. Protože jsem holátko měla v dlani a jen jeden špatnej pohyb prstů .... něha je potřeba. A mléko je sladké. 


Slavazaba
před 3 měsíci
Dát tip

Zajíci Březňáku, díky za odpověď, asi je to jen věc názoru, mě to tam sedí, ale pokud se ti text líbí, těší mě to, ať se daří. 


Zajíc Březňák
před 3 měsíci
Dát tip Janina6

Nezdá se mi na tom ta zdrobnělina ještě genitivní vazbou spojená se slovem "něha", tedy "něhy". Je to jako bych si dal do kafe dvě kostky cukru. Jinak je to hezký text, dal jsem tip.


Norsko 1
před 3 měsíci
Dát tip

Povzdech o zdech, stojí taky za hovno. Prej kamarád 


Slavazaba
před 3 měsíci
Dát tip

Ahoj Zajíci Březňáku, jedna nekonfrontační otázka. Co se ti nezdá na ptáčátku něhy ? Zformuluj názor, poučen, odpovím.

A můj kamarád Norsko 1 by si zas přál, aby ptáčátko něhy vyluzovalo jiné zvuky, než pípání. Tož hochu, nebuď srab, zkus sednout k němu do hnízda a promluv s ním, třeba si dá řict. Ale kvůli bezpečnosti práce si vem kulicha, mamina útočí střemhlav. 


Slavazaba
před 3 měsíci
Dát tip

Ptáčátko něhy donutila pípat má rozbíhavá mysl, jež se ne vždy drží tématu, pracovní metoda, která mě uspokojuje. Díky za koment. 


Zajíc Březňák
před 3 měsíci
Dát tip

Až na to "ptáčátko něhy" je to hezké.


Norsko 1
před 3 měsíci
Dát tip

Musí pípat to ptáčátko něhy ? Proč nevydává jiné zvuky ?


Gora
před 3 měsíci
Dát tip

Něco podobného jako Janina jsem chtěla poznamenat - v básni je lidovost i současnost, zajímavá kombinace, šikovně namíchaná.

Slovo - jíní - zde bývalo oblíbeným slovem Alenakar/Umbratice. To jen tak...


Janina6
před 3 měsíci
Dát tip Gora

Jejž zovou (místo jenž). Jinak se mi to moc líbí, je to tak pěkně baladické a přitom ryze současné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru