Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŽivot není holubník
Autor
Zajíc Březňák
Otec se nade mnou sklání, v ruce drží svou velkou sekeru a říká: „Nechoď tam!“
Je to pro mě bolestné probuzení, obávám se, že mě přišel zabít a stáhnout z kůže. Jsem plný černého strachu, maso může upéci a sníst a kůži prodá do výkupu.
Utíkám před ním jako před velkým zeleným hadem, který za mnou syčí, abych „tam“ nechodil. Kolem běhají velká zvířata s červenýma očima a každé jakoby křičelo, abych zůstal doma.
Podivný had s hlavou mého otce neustává v pronásledování. Vylezu po starém žebříku na půdu dědova stavení. Otec šplhá za mnou a nedbá přitom, že nemá žádné končetiny. Říkám mu: „Jdi do prdele!“, ale on jen křičí jako šílený: „Nechoď tam!“
Přelézám kupku starého sena, poté se protáhnu kolem otcova harampádí a ušpiním se prachem, již zcela zaprášený ocitnu se bez prachů v prázdnotou zející sýpce mého zploditele.
Otočím se, stále vidím otce, je celý zelený jako ten had, o kterém se mi zdálo, než jsem byl tak surově probuzen. Otec teď nadává, není už na takovou námahu zvyklý a já jsem taky celý zpocený.
Seskočím dál do prostoru půdy, je tam trochu starého sena. Nade mnou se nachází střecha spočívající na vyvýšených zdech. Pokračují k holubárně.
Připadám si velice malý, když se držím jednoho z holubů, který právě vylétl z holubárny nad dvorek. Stále slyším otcovo láteření. Jeho sekera leží dole na zemi kousek od hromady starého hnoje. Po dvoře se prohánějí zvířata, mají červené oči a vypadají trochu jako ženské.
Slyším zdola ryk, jak totiž na mě ženy pokříkují: „Pusť se! Nechoď tam!“ Stále se držím holuba. Dokonce i můj nemohoucí děda vyleze z baráku, aby zjistil, co se děje. Zamrkám na něj a rád bych zamával na pozdrav, ale místo toho jen opakuji moudro z jedné pohádky pro děti a dospělé: „Kdyby se nic nedělo, nebyly by dějiny.“
Ženy na dvoře se začínají obnažovat, otec slézá z půdy posraný od holubů.
Náhle pocítím závan neobyčejné svobody, letím s holubem až vysoko nad střechu, pak mu cosi pošeptám a pták se začne snášet k zemi.
V té chvíli děda zakroutí hlavou a vrátí se do domu, aby ulehl do postele, ze které už nikdy nevstane. Otec se směje z plného hrdla, je vidět, jak je šťastný a pyšný. Ženské jsou už celé nahaté a k zemi zbývá jen kousek.
Seskočím z holuba a jsem opět v normální velikosti, ležím na hromadě hnoje, který ale příjemně voní jako rozkvetlá horská louka. Otce už nevidím, jen slyším z dálky jeho hlas: „Nechoď tam“, čemuž ovšem nevěnuji pozornost, neboť louka je plná nahých ženštin.
V tom okamžiku jsem probuzen ze snu otcem, který se nade mnou sklání, v ruce drží svou velkou sekeru a říká: „Nechoď tam!“
16 názorů
Fantazie- hrůzostrašný sen.
Mimo téma - mám dojem, že je tady těžké psát a nebát se, že kdejakou chybičku bude někdo opravovat. Jde o obsah nebo je to bráno jako diktát či slohová práce z češtiny? Porovnejte to občas s psaním lidí v různých komentářích na webech, to by byla příležitost k opravám !
Zajíc Březňák
před 2 měsíciK3, Evženie Brambůrková, díky vám.
Evženie Brambůrková
před 2 měsíciPěkný sen. Mám ještě děsnější :-)
Bizarní sen se zaječí poetikou, jako promítutá groteska. Zvláštní obrazotvornost.
mně to teda vyrušilo do té míry, že jsem se chechtala už zkraje :)
ještě - háček navíc: louka je plná nahých ženštiň - ženštin
Setkala jsem se s tímto pojmem jinde a na zápis děsivých snů se mi dost hodila - už jsem v podobném duchu zde měla cca 10 povídek:
Creepypastas jsou krátké hororové příběhy shromážděné a sdílené přes internet , například na fórech , blozích nebo videích na YouTube , se záměrem vyděsit nebo vyrušit čtenáře, jehož hranice mezi realitou a fikcí zůstávají nejasné.
I tvé dílko Život není holubník mi na creepypastu přesně sedí! Dobře, Zajíci!
Děkuju, Goro, ani jsem nevěděl, co to ta creepypasta je, musel jsem si vyhledat...
Zajíc Březňák
před 2 měsíciDěkuji za čtení a komentáře.
Otec byl toho dne poněkud neklidný...
mně to připomíná moje sny, kdy teda ne často, ale občas něčemu unikám, i se jsem dřív rozletěla nad, jako když plavu a vždy jsem nebezpečenství nějak! zvládla
Mně došla slova! Já si to představovala jako barevný animovaný film! Díky za šokantní literární zážitek : D