Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBoží hlas
Autor
Herr_Jaroslav
A tehdy jsem uslyšel Boha, jak mne zatracuje. „Zabil jsi nevinné zvíře, nespadne jediný vrabec na celé zemi, aniž bych o tom nevěděl, tak praví mé Slovo“ Pocítil jsem strach před svým Stvořitelem, před velkým Zákonodárcem. Jeho hlas mne tepal celé dny, On je to, kdo určuje dobré a špatné, On soudí a trestá viny a já nesu vinu. Zabil jsem ta koťata, jejich matku jsem nikdy u domu nechtěl, nijak jsem se nepřičinil, aby se zde usadila, nechtěl jsem ji tady, dopředu jsem se zařekl, že ji nebudu živit ani jinak podporovat. Její mláďata byla nemocná, teklo jim z očí, jedno bylo úplně slepé, druhé se jen tak plazilo, ačkoliv mělo už dávno lézt po trámoví. Zabil jsem je obě, bylo to tak v mých očích správné.
Ale Boha nelze klamat. Jeho hlas mne usvědčuje z provinění, jeho hlas mne zatracuje. Jakou oběť, jaké sebeztrestání mám učinit, abych došel odpuštění…?
Potom jsem jednoho dne náhodou zaslechl za plotem u sousedů hlas staré ženy: "Zase ta mrcha vrhla čtyři na půdě. Po obědě to půjdu utopit."
Boží hlas se ozval nedlouho poté. "Tuhle havěť si nesmíš nechat rozmnožit, jinak se z toho zcvokneš. Jak se to narodí, je potřeba to vymlátit, bez pardonu. Komu se nelení, tomu se zelení…"
7 názorů
gabi tá istá
před měsícemVysoko si si latku postavil...toto pre mňa slabšie
A ještě bych chtěl dodat, že návštěvu psychiatra bych opravdu neodkládal, pokud se to teda zakládá na reálném zážitku.
Tak v dnešní době je možnost a potřeba kastrovat, což dřív nebylo
Jinak to dílo je prostě záměrně hrané na ten šok z projevu Boha, který je neočekávaný, řekněme umělecký záměr, Bůh by toto samozřejmě neřekl. Připomíná mi to vtip: Přišel jsem domů a on tam byl Ježíš. Ach Ježíši co tu děláš? Kradu.
Dříve nejen na venkově běžná věc...
Hlas bych viděla jako hlas /výčitky/ svědomí. Celkově smutné. O nás, lidech...
Herr_Jaroslav
před měsícemJanina6: Ono to spíš bylo myšleno jako otázka, jak moc se na interpretaci takzvané Boží vůle podílí naše nitro a následně otázka, jak moc je naše nitro ovlivnitelné vnějšími vlivy :)
Zajímavé. Čas od času různí lidé tvrdí, že jim v hlavě promluvil hlas Boží... ale aby člověk slyšel, jak ten hlas mluví na někoho jiného...? Zvláštní představa. Beztak to byl manžel.