Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sepovodeň v duši
Autor
Philogyny
Mlha se zdvihá nad lesem a
divná nese další nůši
smrt malých pro rubášky
nad lesem sešitá mlha plná plen
říkáš že mi to sluší
a divná nese další nůši ---
---
---
mlha prší obličejem nahoru
čmárám do ní tužkou vypadaný vlasy
budou se snášet zpět
do světel zvířat
může být zvíře imprese?
povodeň v duši ---
---
---
pod křikem vran leží smrk omorika
tam sahám do hnízd a někdo pořád vzlyká
/možná pohádka o ztracené panence v trávě/
už tenkrát pípalo ptáče v kaňkách mezi slovy tence
prosakovala sůl
touha slovit
chtíč pod fíkovými listy zůstane navždy čistý
vím to
16 názorů
Zas už nevím, co říct, abych to všechno ještě nezhoršovala, jsem slon v porcelánu. Mám tě ráda, Phil.
Omlouvám se, domek po mých rodičích dostal křížek a jde k demolici, bydlí v něm pořád bratr. Na půdě. Nehne se. Nekomunikuje. U posedu jsem našla dvě malé kostřičky. Jasně že jsme všichni malí, zvířata i my a naopak, člověk je jenom to špatné zvíře bez instinktů. Vypadala mi snad polovina vlasů, ale k čemu jsou paruky, že. Já děkuju všem, co četli a napsali. moc Mlhu, bouřku a déšť miluju od mala. Když byla bouřka, vždycky jsem utíkala ven pod plechovou střechu. A tak ještě jednou děkuju.
někdy jako by bylo všechno předem dané, že - smrt malých pro rubášky (jsme tak malí) asi ne, i když ...
:) tvoje slova neztrácí šmrnc, sexy poezie
pPřemýšlím o dokreslování vypadaných vlasů a říkám si, že to může být cokoliv, třeba vzpomínky, vlastně by se mi to do kontextu básně hodilo, protože ty časem taky ztrácej jasný kontury, člověk do nich zasahuje vlastní představivostí, upravuje, jsou v mlze. Líbí se mi změna perspektivy (smrk pod křikem vran). Asi bych mohla pokračovat, ale moc bych to stočila k sobě.
Evženie Brambůrková
před měsícemTo je náladovka. Krásná.
Vždycky jsem déšť milovala... Po letošním září mám tísnivý pocit, kdykoli začne větší liják.
Tvé verše, Phil, obsahují vždy silné ingredience z toho, čemu říkáme život. Lehkost i tíhu zároveň.
Zvláštní kolísání. Nejednou překvapení zdánlivě nesouvislá. Synkopy v jazyce. Jakoby báseň po přechodu paloučku sotva zuby nehty udržela formu. Kdo nebo co je ta divná. Mlha snad?
Sedím na terase, zachumlaná a s čajem v ruce a tohle mi teda padlo do noty.