Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVztek
26. 06. 2002
12
0
2768
Autor
Kami
Chybí mi slova
Počítám
Jedna, dva, tři,...
Ale stačí mi čísla?!
ano, cisla ti stacia:
ak budes zit este 200 rokov stale nastvana, co nepredpokladam a budes pocitat rychlostou 10 cisel za sekundu, co nepredpokladam, prides k cislu 63 115 200 000, co nepredpokladam.
Odhliadnuc od matematickeho hladiska: dobra myslienka!
Albireo: Pro všechny případy bych raději uvedl vzorec, z něhož by se asi mělo vycházet:
f(x) = - |x^n|
kde n >= 1, pro libost
2n __
f(x) = V x ,
je možno také zapsat jako f(x) = x^( 1/(2n) )
kde n je celé číslo větší nebo rovno 1, pro imaginární vztek, jestliže je definiční obor od mínus nekonečna do 0 (tedy byla použita např. první funkce)
Jiné operace bych na této množině pro jistotu zakázal (anebo VELMI PEČLIVĚ vybíral :-)))
Jo druhy vzorec se dle očekávání zobrazil špatně, takže používejte prosím místo něj třetí. :)
hmmm... skvělé vyjádření pro obrovský vztek.
Když si představím vztek překračující svou kardinalitou množinu přirozených čísel....no jéje.
tip
Vztek je bohužel jen naše nedokonalost - naštěstí se jedná o většinou jen krátkou dobu do jeho odeznění a na tu snad čísla vystačí, ale dostanš se hodně vysoko (pokud nebudeš odečítat) :o)
Olina: :) pokud stopne u nuly tak OK, ale ona může pokračovat k minus nekonečnu a vyjde to nastejno :)
Otázka pro filozofy: Co je to minusový vztek?
(Sinusový je kudla v zádech jisté nuly:o)
jo tak sinusoida:))) tak to je fakt blbý
já mám ty křivky vzteku tak průzračně jednoduchý :)
Kami,Olina: mínusovej vztek je určitě nějakej příjemnej pocit:
jestliže u vzteku musíte počítat a čekat aby odezněl
u minusvzteku anti-počítáte tj. snažíte se aby trval co nejdéle
Kami:
čísla mohou být buďto slabiky (byte), slova (word) i dvojslova (doubleword), a na jiných systémech (bignum) i víc podle toho jak číselné proměnné deklaruješ
Ono když to vidíte takhle, tak ani vztek mít nemůžeme, protože než bychom se k němu dopracovali, tak bychom zblbli :o)
Kami - a to je skvělej nápad ! - když dostanu vztek, začnu si ho pitvat a je to! :) a jsme doma:)
Pořád čekám, kdy se tu objeví ještě vztek ryze imaginární a komplexní.
Ale nějak to odvádí pozorost od výborné miniatury. Za tu dávám tip.
Serendipity
26. 06. 2002Monty_Python
26. 06. 2002
Kami: Jo dobrá *
Danny: stack overflov :-)
Albireo: K tomu se brzy dostanem, zavedeme-li na záporném vzteku operaci sudé odmocniny :-)
Odmocňovat vztek? Dobrý nápad. Udělat ho méně mocným. Jenom nás nesmí napadnout záporný vztek (tj. libost) zesudomocňovat za účelem zesílení - byl by totiž větší, ale kladný. (Předpokládám samozřejmě vztek/libost velké intenzity, v absolutní hodnotě >>1.)