Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTěla
Autor
Biskup z Bath a Wells
Jsou tam.
Obrýlený kluk čeká na sociální pracovnici. Ta je dlouhá jako tyčka a havraní vlasy zavírá zásadně do drdolu. Když vejde do jeho pokoje, dřepne si mu na klín. Jinak to nejde, je na vozíku.
Starší žena vyndává a zase zandává věci do kufru, dřepí u toho na bobku a nervózně škube hlavou. Pokolikáté už?
Vracím se k brunetce. Už je v podprsence.
Manželé neurčitého věku se chystají na večeři. Ona si maluje pusu s úporností stárnoucího klauna, on čumí na fotbal. Za chvíli půjdou na svařák a nebudou si mít co říct.
Mladá Japonka se válí v posteli se svým milým. Koukají se na nějaké vtipné vánoční video na mobilu. Je možné, že si pouštějí stále to samé; je výhoda, že dnes můžeme vše nahrát a vracet na začátek dle libosti.
Plešatý chlápek si váže kravatu. Asi podesáté a stále marně. Vždycky se mu po utažení rozváže. Začne řvát a mlátit do zrcadla. Ale nebojte se, nic si neudělá, vím to.
Brunetka odhaluje svoje malá pevná prsa, která prosvítí temný pokoj kluka jako adventní věnec. Přestože jsem je viděl milionkrát, nemůžu odtrhnout oči.
Věřte mi, dal bych cokoliv, abych mohl být v těle kohokoliv z protějšího hotelu. Svoje nemám, dobrovolně jsem se ho zbavil v hotelovém pokoji tady ve Vídni, kde jsem měl přespat jen jednu noc. Jenže já se zrovna před cestou pohádal s přítelkyní a ona mi řekla, že má jiného…
Jelikož jsem ten pokoj značně zaneřádil, už ho hostům nenabízejí. Zůstal můj. A já v něm taky zůstal uvězněný na věčnost.
Je to tak. I když hotel zbourají nebo přestaví na něco jiného, pro mě se nic nezmění. Tahle noc se bude opakovat jako ta předchozí a všechny před ní.
Pozdě litovat.
18 názorů
Q: asi je to i na tvém čtení, na tvé interpretaci, pro tebe to může být jiný pokoj, než pro něj, zřejmě nějak magický bude, když se v textu píše, že i když se hotel zboří, pro hlavního hrdinu se tím nic nezmění...
Biskupe, díky, rozumím - ale kde je ten pokoj, v kterém je zavřený? Je opravdový? Pravidla takových světů neznám, pro mě jsou to světy uvězněné ve vlastní mysli - zkus rozhrnout závěs ... :) miluju konstrukce.
Fajn psaní
Biskup z Bath a Wells
před týdnemlastgap: ano, taky mě to napadlo, že v reálu by ten pokoj vyčistili a nabízeli vesele dál..., v tom s tebou souhlasím, tady to ber jako smyšlenou věc, která se třeba nedá úplně na 100% vyloučit... díky...
Biskup z Bath a Wells
před týdnemJamardi: trošku překvapení (někdy) neškodí ;-)
Aru a Zajíc ... ;-D
Biskup z Bath a Wells
před týdnemqíčala: je to myšleno tak, že se někomu (řekněme, že duchovi, přízraku, whatever), kdo se v tom pokoji zabil, neustále opakuje ta jeho poslední noc, zůstává uvězněný ve svém původním pokoji a pozoruje okna protějšího hotelu...
Sugestivní. Přikláním se k tomu, že tam straší. Každý asi zanecháváme určitý otisk v tom kterém místě.
Bystré postřehy těl jsou vynikajicí. Oceňuji pohotovou přípravu obrýleného kluka na vozíku k usednutí sociální pracovnice na jeho klín. Vznáším pochybnost, že by zaneřáděný pokoj zůstal neobsazovaný a že by zůstal v individuálním vlastnictví. To by žádný hoteliér nedovolil.
A tak tomu nerozumím :) Proč se ten den stále opakuje? Komu se opakuje? Jemu nebo i těm lidem v protějším domě? A když ten dům už nebude, a přesto se bude vše opakovat, kde se to bude opakovat? Když ne v jeho mysli.
Za sociální pracovnici a za nápad!
Šikovné odkrývání. Hned na začátku jsem měla problém se sociální pracovnicí, protože zmínka o brýlích a vlasech zásadně v drdolu mě naváděl na úplně jiný druh sociální pracovnice. :)
Biskup z Bath a Wells
před 2 týdnyblíž zamýšlenému je tentokrát Janina ;-)
Já ho považovala za ducha, co "straší" v protější budově...
Jééé a jí si říkala, že tam ty závěsy patří ... všechno je to beztak v jeho "hlavě" , nebo? :)
Biskup z Bath a Wells
před 2 týdnydíky, závěsy odstraněny ;-)
Pěkně vymyšlené a šikovně napsané. Závěr je zajímavý, ale vlastně by se mi to líbilo, i kdyby to vyprávěl "obyčejný" pozorovatel. To, že zatáhne závěsy, je vzhledem k pointě trochu matoucí.