Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMÚZY
Autor
Naso
Podľa gréckej mytológie môžeme identifikovať 9 múz:
Erato
, Calliope, Melpomene, Polyhymnia, Thalia, Clio, Euterpe, Terpsichore, Urania.
Múzy majúce vzťah k literatúre:
ERATO - the "Lovely" - múza milostnej poézie.
Vo výtvarnom umení je stvárnená s lýrou a občas má na hlave korunu s ruží.
CALLIOPE - the "Fair Voiced" - najstaršia z múz. Múza epickej poézie.
Vo výtvarnom umení ju spoznáte podľa podložky na písanie (writing tablet) v rukách, niekedy aj so zvitkom papeira alebo knihou, so zlatou korunou.
MELPOMENE - the "Songstress" - múza tragédie navzdory svojmu veselému spevu.
Vo výtvarnom umení je predstavená tragickou maskou.
POLYHYMNIA (Polymnia) - "She of Many Hymns" - múza sakrálnej poézie.
Vo výtvarnom umení má tvár so zamysleným výrazom.
THALIA - the "Flourishing" - múza komédie a hravej, samopašnej až idylickej poézie.
Vo výtvarnom umení nosí komickú masku. Občas je spodobnená s korunou z brečtanu a s barlou.
Múzy neliterárne:
CLIO - the "Proclaimer" - múza histórie.
Vo výtvarnom umení je často stvárnená sediac so zvitkom .
EUTERPE - the "Giver of Pleasure" - múza hudby.
Vo výtvarnom umení stvárnená s flautou .
TERPSICHORE - the "Whirler" - múza tancovania.
Vo výtvarnom umení je znázornená ako tancujúca deva s lýrou a drnkátkom (plectrum)
URANIA - the "Heavenly" - múza astronómie.
Vo výtvarnom umení je znázornená s nebeským glóbusom.
(zdroj: www.google.com - heslo: Muses)
- Avšak nezabúdajte, že nezávisle od gréckej mytológie múzou môže byť pre vás hocikto. :-)
-NASO-