Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHvězdy
Výběr: hermit
25. 11. 2002
10
0
1316
Autor
Cpa
Září jabloně rozkrajuje
mečíkům křiků vlaštovčích
a vesele zní řinkot tůje,
když o náhrobky brousí smích.
Listopad protne rovnou tepnu:
hustá krev ohně, záblesk, stín,
tu srazí hvězdu, aspoň jednu,
dar lásky tůje ke věžím.
Nahosti prs je výkřik, nůž,
jak sekne, pohled v zhoubnou strž
úleku ztišením se chýlí,
až oblouk smyčkou zdrtí vaz
nahosti, hvězd křik vzbudí nás -
nahé jsme hlasy, co si zbyly.
velmi příjemnej pohyb
taky se občas toulám mezi hvězdami
až k jejím rtům:)
#
na poprvé to není tak silné, jako pečlivě vnímáno napodruhé :))
určitě na típ! :) ***
Drownedgod
27. 11. 2002
Pen: To nebyla nezdvořilost, ale bezradnost. Já nevím, co ještě kromě nervů v sobě mohu rozeznít. Snad nesmrtelnou duši? Jenže tou nevládnu.
Patos? Já nevím. Ta báseň vzniká nezávisle na jakémkoli záměru. Má ale velmi přesnou představu o určitém pocitu pohledu vzhůru. Nejde pojmenovat, nejde popsat. Je třeba ho postihnout pohybem: pohybem obrazů, slov, slabik, hlásek, nádechů, výdechů, překotností, pauz. Téma je mi vodou, do které se vnořím, nechávám se nést proudem, jen tvář držím nad hladinou, abych se neudusil.
Pen: Nedokážu ze slov dostat všechno,co v nich je. A ty to v nich snad dokážeš už jen najít? Slova jsou hluboké studny a jejich významy jsou jen hra stínů na hladině. Ještě jednu věc bych chtěl vysvětlit: ten pohyb, o kterém píšu, se neobrací ani na rozum, ani na smysly - je to hra přímo na struny nervů - jaká jsou jejich zakončení, poslání, smysl, to nevím. Je to podivný klavír, kde žádná struna neodpovídá jen jedné klávese.
Copak si rozumíme? Nemluvil jsem, ani nemohl mluvit o dně významu - význam je stín na hladině, stín nemá dno. Čím jsou slova sama o sobě - nevím. Slova dokážeme vnímat jedině jako to, co si z nich sami uděláme. Já že se na sruny-nervy omezuji? Co víc v sobě ještě mohu rozeznít?
Nechci psát básně o životě. Chci stvořit živé básně. Jako doktor Frankenstein.
je v tom ta ostrost hvězd a je cítit jak dopadají na zemi :o) tak to vidím já
***