Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jaky je vas nazor na inteligenci?

05. 12. 2002
0
0
2251
Autor
Skalis

????? ????? ?????

Kdyz jsem objevil auditorni otazku "Co je laska", tak me napadlo prisadit si svoji obligatni otazkou: JAKY JE VAS NAZOR NA INTELIGENCI??? Je to totiz vec, ktera me fakt zajima... Predem moc diky
Hanca
11. 11. 2003
Dát tip
Jó to je otázka. Každý má přece nadání na něco jiného a v každém člověku je nějaká genialita a každý jsme tak trochu cvok nebo ne?

Lt_Data
18. 10. 2003
Dát tip
je lepší být blbým inteligentem, nebo inteligentním blbem ??

Zbornik
19. 09. 2003
Dát tip
Kdo ví:-)

Robynson
02. 06. 2003
Dát tip
Je chytrost, která nezajistí spokojenost a pak je moudrost, která docela pomáhá. Inteligentních je spousta lidí, ale šťastných jen minimum. Já jsem velice hloupý člověk, ale cítím se nadmíru dobře.....

fidel1
15. 05. 2003
Dát tip
Ja mam nazor ze tuto vec sa netreba pokusat definovat, skor si myslim, ze je akakolvek inteligencia bez "srdca" - mam na mysli akejsi citovej vyspelosti, zbytocnaaaaaa. Zalezi aj kde sa aka inteligencia vyuziva...

Prokletí
15. 05. 2003
Dát tip
blbý ;o) m.

bodlacek
19. 12. 2002
Dát tip
Protože je více druhů inteligencí, věřím, že každý z nás rozhodně vyniká :-)

S
19. 12. 2002
Dát tip
Myslim, ze celkem dobrá charakteristika se najde v pravidlech AD&D - kde se u každé postavy rozlišuje krom síly, obratnosti a odolnosti i tri dusevní vlastnosti - inteligence, moudrost a charisma. Doporucuji si k tomuto precist manual (takrka)libovolne hry vychazejici z techto pravidel - je zde dobre vysvetleno, jaky je mezi nimi rozdil.

bodlacek
19. 12. 2002
Dát tip
Hm, ale inteligence se opravdu skládá z více složek... :-)

Spvrivs
17. 12. 2002
Dát tip
Inteligence je dost složitá věc. Kromě IQ máme totiž také jakési EQ (to souvisí také s tím vcítěním se) a kdovícoještě dalšího. I oficiální testy jsou příliš málo dokonalé a zaměřené jenom jedním směrem (můžu potvrdit na sobě). Vysvětlete mně, proč, když dokážu tady něco vymyslet a napsat, v normálním životě vyvádím takové kraviny (Skot promine.)

Skalis
17. 12. 2002
Dát tip
Delat silene veci je uplne sqele a obcas citis, ze i nutne. Ve dnesnim silenem svete...

nin
13. 12. 2002
Dát tip
vašina má děsně moc barvy, ale bohužel ji od něj koupíme až na jaře, páč majkl tvrdí, že je na malování zima, že bysme museli mít otevřený okna, jinak by nás otrávily výpary... hele, gd, nebrání ti inteligence v rozletu, jak řiká skalis? :-)))))

Aki
09. 12. 2002
Dát tip
Nataša: absolutně nesouhlasím... jednak si budu stát za tím, že je to jedno a to samý... druhak inteligence namá se schopností vcítění a porozumění vůbec nic společnýho... může tě chápat někdo, kdo se ani nenaučil číst a jadernej fyzik s IQ kolem 200 ti nemusí rozumět vůbec... a s tím, že inteligentní člověk ví, jak se má chovat, mluvit a nakládat se životem, s tím nesouhlasím už vůbec :o) opět se jedná o úplně rozdílný pojmy, který spolu sice možná trochu souvisej, ale nikoliv tak, jak jsi napsala ty... dám ti příklad... nemyslím si o sobě, že jsem kdovíjakej trouba... ale na vojně jsem měl se svou hubou nevymáchanou hromadu problémů... věděl jsem, že když budu zticha, problémy nebudou... ale někdy jsem si prostě nemoh pomoct... to, jak nakládáš se životem, záleží na šíleně moc faktorech, který dávaj dohromady celou tvoji osobnost, nikoliv na tvý inteligenci...

nin
09. 12. 2002
Dát tip
gd, ti to zase natřeli, co? :-)))

Skalis
09. 12. 2002
Dát tip
A neprijde vam, ze inteligence tak trochu brani rozletu - obcas ...Ze funguje tam, kde to neni idealni a kdyz by to bylo na miste, tak vypne... Ja mivam obcas takovy pocity... no nic. S pozdravem Skalis

gd
09. 12. 2002
Dát tip
nin: to jo. ale jestli má ještě někdo chuť, tak naše chodba by ještě pár vrstev snesla.

breta
08. 12. 2002
Dát tip
Některá inteligence dokonce i pracuje... nebo to o sobě říká :o)

Natasha
07. 12. 2002
Dát tip
Inteligence a chytrost, dva rozdílné pojmy.mylsím, že inteligence je i to se do druhého vcíit a snažit se mu porozumět.Samozřejmě inteligentní člověk ví jak se má chovat, ví jak mluvit, jak s životem naložit.myslím, že když je člověk chytrý a inteligentní zároveň není si na co stěžovat.

Krel
07. 12. 2002
Dát tip
špatný...

bodlacek
07. 12. 2002
Dát tip
gd sorry, to bylo ode mne dost trapný (a neboj, vím, že podle gramatiky člověka nelze posuzovat :-))

Armand
06. 12. 2002
Dát tip
Sonatina: :))))))) tos poznamenala velmi trefně ... ona ta láska bude asi stejně důležitější než inteligence. A jelikož češi jsou krom toho (jak poznamenal Aki) i chytří, tak anglánům a germánům zbydou asi jen oči pro pláč. :))))) Ale my je i tak budeme mít rádi,... .-) .. a to v každém pádě! :)

malar
06. 12. 2002
Dát tip
Nevym.

gd
06. 12. 2002
Dát tip
to má bejt nějaká provokace, nebo co?

gd
06. 12. 2002
Dát tip
mně to bylo hned jasný. abych někomu nerozbyl hubu, debylové.

bodlacek
06. 12. 2002
Dát tip
gd... změň ty tvrdý Y ve slovech a hned to bude znít vtipněji ;-))) svůj názor napíši později, teď jen projíždím rychle novinky...

gd
06. 12. 2002
Dát tip
co je? máš nějakej problém?

neemand
06. 12. 2002
Dát tip
inteligence je pojem, kterým Ti, co se domnívají, že nějakou mají, ospravedlňujou svý nutkání, dělat ze zbytku lidstva blbce.... ...nebo něco podobnýho.

Armand
05. 12. 2002
Dát tip
inteligence je slovo s 11 písmenech. angličani mají tu výhodu že mají inteligenci o něco delší .-)

myslím že především bys měl říci JAKOU inteligenci máš na mysli, protože se můžem bavit o inteligenci všeobecně, nebo o zvířátkách, inteligenci tvořivé, či v polsední době hodně zveřejňované inteligenci umělé. Z hlediska všeobecného...přesnou definici Ti neřeknu, snad jen že inteligence obsahuje více složek (verbální, numerická atd...) a taky záleží zda to bereš z hlediska psychologického, či sociologického atd... Inteligence všeobecně ,cituji slovník: soubor specifických předpokladů jednotlivce, umožňujících mu úspěšně se vyrovnat s novými životními podmínkami a řešit situace, v nichž nelze použít návykové chování. Psychologie užívá termín inteligence buď ve smyslu globální úrovně rozumových schopností (úroveň mentální vyspělosti), nebo jako souborné označení struktury schopností, jež v různých kombinacích podmiňují optimalitu jednání v situacích úkolového typu. První pojetí vychází z faktorové analýzy rozmanitých testů schopností, kterou provedl na začátku 20. století A. C. Spearman a která vedla roku 1904 k objevení faktoru obecné inteligence (tzv. g-faktor), jenž se na rozdíl od speciálních faktorů (například schopnosti operovat s čísly) uplatňuje při všech mentálních úkonech. Druhé pojetí vylučuje existenci faktoru obecné inteligence a předpokládá strukturu rovnocenných faktoru (schopností), uplatňovaných podle povahy aktuální situace (L. L. Thurstone, J. P. Guilford). Oproti těmto dvěma základním "faktorovým" koncepcím i vznikla řada odlišných názorů na podstatu tohoto fenoménu. J. Piaget například spatřuje základ inteligence v mentální adaptabilitě jedince (asimilace, akomodace) při operačním strukturování myšlení, jiní autoři chápou inteligenci jako schopnost abstraktně myslet, účelně jednat, jako souhrn senzomotorických aktivit ap. Rozlišuje se abstraktní inteligence, odhalující vztahy mezi symboly a s jejich pomocí řešící zejména teoretické problémy, inteligence mechanická (též praktická), umožňující pohotově užívat pracovní nástroje a technická zařízení, a inteligence sociální, projevující se hlavně ve společenských a interpersonálních vztazích, v umění jednat s lidmi. Nejednotnost v pojetí inteligence (například koncepce inteligence, jejích složek, vyvolávajících okolností) se odráží i v konstrukci psychologických testů, jimiž se inteligence zjišťuje. Při řešení otázek profesionální orientace, výběru osob k určitým povoláním a v diagnostice poruch a defektů inteligence převažují testy zaměřené na zjišíování struktury schopností. Poněvadž pedagogicko psychologická praxe rozlišuje mezi dosaženou úrovní schopností (inteligence) a subjektivními předpoklady jejího dalšího zvyšování, zjišťuje v souvislosti s inteligencí rovněž schopnosti učení a další vlastnosti osobnosti, jež rozvoj inteligence podmiňují (zájem, vytrvalost, volní vlastnosti). - Soubor vlastností a schopností neživých (počítačových, technických) systémů analogických určitým vlastnostem, rysům či substrukturám lidské inteligenci (schopnost učení, sebekontroly, autoregulace, sebeprogramování, řízení či programování jiných systémů) se označuje termínem umělá inteligence. K vyjádření jejího rozsahu (hloubky), tj. míry vycházející z formy a stupně analogie se znaky lidské inteligence v závislosti na generaci technického systému, se užívá inteligenčního kvocientu (IQ); stačí tak ? :)

Na čí konkrétně?

nin
05. 12. 2002
Dát tip
Monty nebuď paranoidní :)))

Vtipňuška
05. 12. 2002
Dát tip
mluvil jste někdo o mně? (a stando, co si myslíš o vtipnosti?) checht checht chrocht

Mluvil tu o mě někdo???

Neuvěřitelný, jaký máš reflexy, Petře. Stačí zachrochtat a hned tě tady máme. Kam se hrabou Pavlovovi psi!

nin
05. 12. 2002
Dát tip
Pavlovovi psi se hrabou do nor, jsou to tedy norníci.

Aki
05. 12. 2002
Dát tip
inteligence je vošklivý cizí slovo, kerý se marně snaží napodobit nenapodobitelnou českou chytrost... :o)

Skalis
05. 12. 2002
Dát tip
Diky za hafo hodně reakcí. Cim vic, tim lip. Myslel jsem to hlavne jako vlastnost, a ne jako vrstvu lidi, ovsem i na takove nazory rad podivam :).PS:Inteligence je hnusnej balvan, kterej vas tak akorat stahne na dno...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru