Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřebytečný
Autor
Zmatext
Zvonek.
- Co je? Co chcete?
- Dobrý den. Jsem z Úřadu pro kontrolu populace…
- To je nějakej vtip nebo co? Že vy tu máte tu skrytou kameru! Tak to teda ne!
- Uklidněte se, vtip to rozhodně není. Jedná se o pouhou formalitu, vyřídíme to raz dva. Takže – abych nezdržoval – proč jsem vlastně přišel…
- No tak to by mě taky zajímalo, takže se koukejte vyžvejknout!
- …náš úřad si vede pečlivou statistiku populace, máme v databázi uloženého každého občana….
- To jako i mně?
- Ano, když říkám každého, myslím tím každého, tedy i vás. A právě vy jste jeden z mnoha, kteří figurují v takzvané krizové skupině.
- To není možný. Já jsem se do žádnýho spolku nehlásil!
- No to jste se ani hlásit nemohl, tam se dostanete na základě velmi nízkých hodnot některých personálních ukazatelů.
- Tak tomu už vůbec nerozumím.
- No, asi takhle – řekněme si to na rovinu – dosáhl jste kritických mezí zejména v položkách jako je IQ, výkonnost, pracovní nasazení a celá řada dalších.
- No počkej, já ti snad jednu natáhnu…!
- Nepřerušujte mně, to jsou holá fakta. V praxi to znamená, že jste pro moderní, dynamicky se rozvíjející společnost zátěží, žijete na úkor ostatních a takové tady samozřejmě nemůžeme potřebovat. Jinými slovy, jste zkrátka přebytečný.
- No mě snad trefí šlak!
- To nebude třeba, použijeme standartní postup podle směrnice 317/b o bezpečné likvidaci.
- Cože? Vy mě chcete…
- Je to zavedený systém, který se osvědčil dlouhými léty fungování. Jak jinak si myslíte, že by se dal udržet populační přírůstek v rozumných mezích?! Lidi se přesvědčit nenechají. Takhle současně eliminujeme slabé jedince a zabijeme tak dvě mouchy jednou ranou. Je to prostě přirozený výběr, v přírodě to funguje již od počátku.
- Ale to přece nemůžete, já jsem přece nic neudělal!
- No právě! Neděláte vůbec nic! Takové případy jsou nejhorší, myslí si, že ostatní budou dřít za ně! Ale nebudeme to zdržovat, tady mi to podepište.
- Co to je?
- Jenom úřední formalita, váš souhlas s likvidací.
- Ale já nesouhlasím!
- Podívejte se, na tohle já nemám čas, nejste dneska jediný, takže to buď podepište, nebo to podepíšu sám.
- No tak dobře…
- Výborně, děkuji za spolupráci a přeji příjemný den!
Výstřel. Pád. Ticho.
- Ty lidi s tim vždycky nadělaj takový štráchy…tak koho tu máme dneska dál….