Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePoslední diagnóza
20. 02. 2003
3
0
1397
Autor
Thurin
Poslední diagnóza
Cítím zuby, jenž zatínají se do mého těla
Hodiny bijí rychleji než mé srdce
Vlak naděje uhání pryč z mého nádraží.
Výpravčí jen bezmocně stojí na peróně.
Vagón, v němž sedím, vjíždí do tunelu.
Na jeho konci vidím světlo.
Supi tančí v nočním vánku.
Popel z cigarety dopadá k nohám muže v klobouku
Smekám.
Usmáty_autor
07. 02. 2006
No, on i v tom seznamu má být symbol - Má z toho vyplývat, že s těmi událostmi nejde nic dělat: Výpravčí = doktor, tunel se světlem = smrt, supi = pohřebáci...
ShadowDancer
23. 02. 2003
Pravdu?? Asi nerozomumím dekadenci a symbolismu a tím nechci nějak kritizovat toto dílko. Já z něj cítím smutek, jako z těch ostatních, smutek ze života, strach, prázdnotu, nenalezený smysl bytí a snad i odevzdané přijímání toho všeho. Nevím, tak to na mě působí.... *:-)
Poslyš, já tam našel spíš tu symboliku než dekandenci, něco dekadentního musí být podle mýho přinejmenším trošku zvrhlé ...
Popel z cigarety a klobouk, Sicilie, Palermo ...
no, dekadence to neni :o) a symbolismus, budiz, ale nemel by se omezit na vycet tech symbolu, tahle basen na me pusobi trhane, spis jako seznam...ale mozna to byl ucel jak tak koukam na ty tecky na koncich radku...?
a jeste technicka, v prologu mas nepeknou hrubku basniku ;o)
Myslim, ze si protirecis "Vlak naděje uhání pryč z mého nádraží" a "Vagón, v němž sedím, vjíždí do tunelu.".