Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak jsme zabili Pepika
Autor
Andulka
Kazde jaro jsme koupili cunika a ja se chodila divat dirou mezi vratky jak mu chutna, jak nam roste a jak je porad spinavej. Jaro, leto, podzim…a z cunika bylo prase. Babicka mu rikala Pepo, to po dedovi.
“Pristi sobotu bude zabijacka”, dala babicka vedet vsem pribuznym a ja se uz tesila na jelitka, jitrnice a skvarky.
Pribuzni se zacali sjizdet hned po ranu. Kazdy dostal panaka do jedne nohy, nezapomnelo se ani na tu druhou. Streja vzal pusku a chlapi sli na vec. Ja taky, ale radsi jsem se koukala z poza plotu, kdyby se nahodou pasik rozzuril a vyhral.Chlapi se rozestoupili do pul kruhu a opatrne otevreli dvere do chlivku. Prase v soku, ze ma dovoleno vejit do sveta, ktery znalo jenom pres tu skviru mezi prkny a s hlasitym qui qui si nedalo ujit prilezitost.
“Bum”, cunik vydal jeste par slabych qui a padl. Ne za vlast, ale za nasi rodinu.
Nejdriv prase sparili a pak povesili za nozicky. Bylo neuveritelne velke. Reznik ho rozrizl napric, a pak z neho vyrezaval vnitrnosti a hazel je zenskym do lavoru. Vsichni najednou meli plno prace v kuchyni a bylo zivo a veselo. Nikdo si me nevsimal, k videni uz taky nic zajimaveho nebylo a tak jsem vytahla sestrinici na dvorek . Na voze lezely bratrancovy sipky a ja dostala napad!
“Pojd, budeme si hrat na cirkus. Videla jsem to vcera v televizi. Ty si stoupnes zady ke stodole a ja te budu otesavat sipkami. Neboj, nic se ti nemuze stat.”
Sestrenice byla jako vzdy velmi poslusna a tak si stoupla kam jsem ji postavila. Udelala jsem pet kroku vzad a pripravila se k vrhu. Prislo mi to nejak k smichu a zacala se chechtat. Chechtala se i sestrinice, i kdyz nevedela cemu. To byla jeji spasa, protoze kovova trenka sipky se odrazila od jejiho predniho zubu.
V tu chvili jsem pochopila, ze kdybych ji trefila sipkou do oka, tata by me prerazil. Tak jsem sla radeji skemrat o horke skvarky do kuchyne.
Na obed byl gulas a ovarek, odpoledne jitrnice a jelita. Vsichni mlaskali az za usima a posilali panacky do obou nohou. Asi kolem pate se udelalo tatinkovi velmi spatne, museli ho odvezt sanitkou do nemocnice a ja jeste slysela pana doktora jak rika mamince:”Pani, tata se vam prezral!”
Babicka uz neni a cunik ve chlivku take ne. Maso nejim, cuniku uz za nasi rodinu padlo dost….