Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNETYPICKY VE ŠKOLE.
Autor
fungus2
Ve
třídě toho
rána vládl chaos jako obvykle. Někteří se zoufale snažili na poslední
chvíli
učit, jiní zase rezignovaně čekali na to, co přinesou vyučovací hodiny.
Většina
žáků se do třídy trousila dveřmi, ale žáci Krhounek a Poběda, vášniví
to
horolezci, přicházeli pravidelně oknem.
„Hele,
já jsem
dneska dutej. Umíš něco na ty písemky?“ zeptal jsem se svého spolužáka
Pivoňky.
„Co
nemám
v hlavě, mám na rukách,“ odpověděl mi a vyhrnul si oba rukávy a
ukázal mi
ruce, které měl hustě popsané.
„Tady
mám zemák a
na druhý ruce děják,“ dodal.
„Tak
to je
skvělý,“ zvolal jsem radostně a přitom se židle se mnou převrátila
dozadu. Poté jsem vletěl pod lavici, co
byla za mnou,
přičemž žák Šprťák se poroučel také na podlahu. Byl však tak zabrán do
čtení
učebnice, že si změnu své polohy moc neuvědomoval a v klidu si
četl dále.
Mezitím jsem po podlaze dojel na konec učebny, kde zrovna probíhalo
přetahování
lana, což organizoval Krhounek a Poběda. A tak jsem se přidal.
„A
kdo prohraje
ten vítězovi platí pivo!“ zvolal žák Absťák.
„A co
když jsem
drsný abstinent?“ zeptal jsem se.
„Tak
jím
nebudeš!“ konstatoval Krhounek.
„Budeš
cálovat!“
začal se radovat Absťák, který mě počal přetahovat na svou stranu.
„To
není fér. Mně
podjížděj nohy.“
„Tak
si toho
nevšímej!“ řekl Poběda
„Kolik
vlastně
stojí pivo? Já mám přehled jen o limonádách,“ zněla má otázka.
„To
poznáš při
placení!“ vykřikl vítězoslavně Absťák a já v tu chvíli ztratil
rovnováhu.
Při snaze o získání rovnováhy jsem přepadl dopředu. Můj soupeř i se
mnou se
projel po podlaze. Naše nedobrovolná jízda skončila nárazem do skřínky
u okna.
Absťák za křiku zajel pod skřínku, zatímco já jsem dopadl na ni. Chvíli se nic
nedělo, ale pak se skřínka převrhla. Brzo se kolem nás vytvořil hlouček
zvědavců. Moc jsem toho neviděl pro zaražený květináč na hlavě, ale
neuniklo
mi, že chroustám hlínu.
„Tak
už si ten
květináč sundej. Za chvíli začíná hodina,“ řekl mi Pivoňka poté, co
jsem
dovrávoral do lavice.
„On
se mi tam
nějak na tý hlavě zaseknul.“
„Počkej, já ti pomůžu,“ ozval se ochotný hlas žáka
Šikuly, který se jal pravítkem mi
květináč páčit. Pravítko jsem
pocítil v ústech. A to se vzápětí
zlomilo.
„Jdeš
na to
špatně,“ zhodnotil situaci Pivoňka a brzo bušil do květináče kladívkem.
Postupně se vystřídalo několik dalších ochotných spolužáků. Pod údery
kladívka
se pojednou květináč rozpadl. Měl jsem pocit, že mám zatlučenou hlavu
mezi
rameny. Ochotný Pivoňka mě rval pravítko z úst,
zatímco Sýkora nadával, že pro něho platí za
dobrotu na žebrotu. Pak zazvonilo.
Do třídy vpochodoval v napoleonské
uniformě učitel dějepisu Bzuk. Všem hned bylo jasné, jaké období se
bude tuto
hodinu probírat.
„Žactvo, pozóóór!“ zavelel, přičemž nás všechny
přehlédl přísným pohledem.
„Chci
vás všechny
vidět stát v zákrytu!“ zvolal.
Když
byl
spokojen, zavelel pohov a sednout.
Přitom jeho zrak dopadl na mě. Bylo mou snahou tvářit se nepřítomně,
ale nemělo
to moc velký účinek.
„Snad
jsi před
dnešní písemkou nestrkal hlavu do záhonku jako pštros do písku?“ zeptal
se mne.
„Prosím, jen do květináče,“ odvětil jsem.
„Děláš
to často?“
„Myslím,
že ne.“
„Nemáte
tuhle
úchylku v rodině?“
„Nevím,
ale
zeptám se.“
Dějepisář
se už
na nic neptal a zatroubil na polnici, což byl signál k rozdání
papírů na
písemku.
KONEC PRVNÍ ČÁSTI