Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePróza o suchém stromu
Autor
Ywette
PRÓZA O SUCHÉM STROMU
Proč ten suchý strom tam stojí? Stojí sám jak kůl ten v poli?Ten tam stojí a snad se bojí? Vnímá ještě, cítí, bují?
Zeptej se ho, koňadro, jak mu je a co si myslí, jak vnímá a co bystří? Snad odpoví ti ještě slovy...
Pohleď jak už sípe, šeptá, jak těžko mu je z nemoci, jak žít chce a dýchat a soužít spolu s formací.
Jak vodu pít chce z potoka, jak povídat si s mraky, jak prospěšný být pro mnoha a budit jarní ptáky.
Jak zazpívat si s nimi chce a rozezvučet chóry, jak dopřát větru procházce mezi svými póry.
Pohrát si s ním, zalaškovat, jako kdysi za mlada: "promeškal jsem svůj čas krátký a umírám povznešen.
Anička tu opět byla, s Pepíkem se líbali, kus papíru pohodila a na mne se dívali. Prý kdo střežit jim teď bude jejich "ostrov" lásky a kdo sluchu dopřeje jim, přibudou-li vrásky.
Já umírám moji mladí, zanechávám tu svou mez, než zaduje vichr z jihu, střežit budu vaši ves.
Zůstaňte mi nakloněni ve vzpomínkach příznivě a až váš potomek vzhlédne, zasaďte strom v pustině.
Staňte se někomu nezbytným a nikomu neztěžujte život.Tak zní moudrost věků..."