Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSedm
Autor
bokul
Osnova: 1) Uvedení filmu do kin
2) Příběh
3) Filmový představitelé
4) Výrobci filmu
5) Neobvyklé události
6) Pozvánka do kina
V polovině června možná koncem června se u nás objeví premiéra filmu SEDM. Pro spoustu lidí je „sedmička“ šťastné číslo. V tomto nervy drásajícím thrilleru, který návštěvníkům slibuje 127 minut vrcholného napětí, je však číslem smrti.
Tento snímek tvoří série bizardních vražd šířících strach a děs v nejmenovaném americkém velkoměstě. Tajemný vrah trestá své oběti za to, že spáchali některý ze sedmi smrtelných hříchů psaných v Bibli – nenasytnost, lakota, lenost, chtíč, pýcha, závist a hněv. Mezi jednu z obětí patří tlustý muž, jehož hlava leží na talíři se špagetami, u které vrah zanechal pouze lístek s nápisem „nenasytnost“. Domýšlivého manekýna, který se považuje za nejskvělejšího na světě, najdou policisté se znetvořeným obličejem. Na stěně je krví napsáno PRIDE – pýcha. Detektiv David a jeho zkušenější kolega William Sommerset mají za úkol vraha zneškodnit. Pro oba muže se však hon stává hrůznou noční můrou. Brutální vrah si počká na Davida a zmlátí ho. David utrpí zranění na hlavě a na rukou. O dva týdny později se rituální vrah objeví potřísněný krví na policejní stanici. Chce mluvit s Davidem. Vrah Davidovi a Williamovi nabídne, že je zaveze k posledním dvěma obětem. Po příjezdu na místo policisté najdou krabici. William ji otevře a vykřikne. Zděšený David se podívá na vraha, který se vysmívá :„Je tam hlava tvý ženy!“ Vzápětí zabiják žadoní: „Zastřel mě, jsem sedmá oběť.“ David hněvem bez sebe, zmáčkne spoušť – a dopustí se tak smrtelného hříchu…
Ptáte se, kdo filmové role ztvárnil? V roli Davida Milse je Brad Pitt, který už se stačil proslavit v snímcích Thelmě a Louise, Pravdivá romance, Kalifornia, The Favor, Teče tudy řeka. Předposledním filmem je mnou zmiňovaný psychothriller Sedm. Jeho herecké schopnosti posoudila odborná porota a v lednu získal Zlatý Globus za vedlejší roli v dvanácti opicích. Dále zde vystupuje Morgan Freemann v roli Willliama Sommerseta, Kevin Spacey jako vrah John Doe a Gwyneth Paltrow jako věrná manželka Davida Tracey.
K tomuto americkému filmu z roku 1995 napsal scénář Andrew Kevin Walker, režie byla zastoupena Davidem Fincherem. Za kamerou stál Darius Khondji a hudbu vybíral Howard Shore.
Při výrobě filmu se přihodily dvě neobvyklé události: při natáčení honičky upadl Brad na přední sklo auta a nebezpečně si pořezal levou ruku – a při decentní milostné scéně s věrnou ženou Tracy se Brad zamiloval do své partnerky Gwyneth Paltrow. A od té doby žijí spolu…
Na závěr bych chtěla pozvat všechny diváky na hrůzostrašný film s mnoha velice dobrými hereckými výkony. Ale pozor! Film je přístupný od 15 let, a tak raději své mladší sourozence nechte doma třeba u nevinného Pepka námořníka.