Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seStředeční glosa, 24. září 2003
Autor
glosator
24. 09. 2003
Všechno má souvislost se vším, a tak by si měl dávat pozor na to, co říká, i politik na komunální úrovni, jelikož nikdy neví, jak se dostane k poslaneckému mandátu na úkor někoho jiného, který se neočekávaně vzdá svého mandátu. Mluvím o novém poslanci za stranu US-DEU Tomáši Vrbkovi, který prohlašoval během června tohoto roku, že je velmi proti účasti US-DEU v nynější vládě. A co se stalo hned po chvíli, kdy zjistil, že se stane poslancem a svou vizi by mohl zrealizovat na sto procent ve skutečnosti a dokázat tak, že myslel vážně to, co říkal na úkor svých kolegů v této vládě??? Otočil svůj politický názor o 180 stupňů se slovy, že v této situaci není jiné východisko, než reformu veřejných financí a návrh státního rozpočtu na rok 2004 podpořit. Jedno východisko v situaci pana novopečeného poslance bych viděl: Aby nenastoupil do sněmovny a své místo ponechal jiným, možná netajtrlíkujícím kandidátům na křeslo v PSP ČR čekajících v pořadníku jako náhradníci.
Důchodci dostanou vládou přidáno pár korun do kapsy, ale celkově těchto 144 korun pro každého bude dohromady zhruba 4, 6 mld. korun. Fond dopravy dostane dotací o 2 mld. korun méně než loni. Je dost pravděpodobné, že by většina důchodců obětovala těch směšných 144 Kč na úkor svých dětí a vnoučat, kteří by tak mohli po dnešních katastrofálně vypadajících cestách po opravách z těchto mld. korun jezdit bezpečněji. Byla by to daleko lepší investice, než přidat důchodcům tyto směšné peníze. Nehledě na psychologický fakt, který hovoří o tom, že se důchody ani přes tento nárůst nezlepší a počátkem příštího roku zůstane jejich reálná hodnota nižší, něž kolem roku 1989…
Socialistickému poslanci Hojdarovi vyhrožuje anonym, který ho varuje před tím, aby si uvědomil, z jaké strany pochází a že by mohl mít velké problémy, pokud by nezvedl ruku pro návrh státního rozpočtu a reformu veřejných financí. Podle jeho slov je tímto dopisem velmi znepokojen už i proto, že koresponduje s některými výroky poslanců vládní koalice. Jak je vidět, politika je velký bordel, ale to všichni dobře víme. Vyhrožovat poslanci kvůli jeho vlastnímu názoru je hnusné.